اصفهان-استاندار اصفهان با بیان اینکه آنفلوآنزای پرندگان می تواند بسترساز افزایش غیرقانونی قیمت‌ گوشت در اصفهان باشد،گفت: نظارت و کنترل قیمت‌ها بسیار مهم و اساسی است و امسال باید نظارت و کنترل بازار شب عید مضاعف‌تر و با حساسیت بیشتر انجام شود.

 آنفلوآنزای پرندگان می تواند باعث افزایش غیرقانونی قیمت‌ گوشت در اصفهان شود

به گزارش قدس آنلاین، رسول زرگرپور امروز در کمیسیون هماهنگی تعزیرات حکومتی استان اصفهان پیرامون ایجاد هماهنگی به منظور نظارت بر کالا و خدمات ویژه ایام نوروز اظهار داشت: به دلیل خشکسالی، سیلاب، سرمازدگی و همچنین بروز آنفلوآنزای حاد پرندگان امسال شرایط ویژه‌ای بر بازار حاکم بوده و ممکن است بستر برای افزایش غیرمنطقی و غیرقانونی قیمت‌ها فراهم شود.

وی با بیان اینکه در کمیسیون تنظیم بازار استان، تمهیدات لازم برای جلوگیری از افزایش قیمت این کالاها اندیشیده شده است، گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم برای کنترل معقول قیمت‌ها پیش‌بینی شده و در حال حاضر بازار تامین است، ولی شرایط مذکور می‌تواند بهانه‌ای برای سودجویان فراهم کند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه نظارت و کنترل قیمت‌ها بسیار مهم و اساسی است، گفت: نظارت بر بازار از ابتدای اسفندماه تمهید خوبی است که صورت گرفته و امسال باید دستگاه‌های نظارتی همانند سال‌های گذشته ولی مضاعف‌تر و با حساسیت بیشتر بازار را کنترل کنند تا اجحافی برای مردم استان و مسافران نوروزی ایجاد نشود.

وی با اشاره به لزوم ایجاد مرکز سورت و بسته‌بندی میوه در مرکز میوه و تره‌بار استان بیان کرد: براساس گزارش اعلام شده، زمین برای احداث این مرکز فراهم شده است و باید برای جذب سرمایه‌گذار خارجی و داخلی اقدام شود.

زرگرپور با اشاره به اینکه ایجاد یک مرکز سورتینگ میوه در ارتباط با صادرات و کنترل قیمت‌ها نقش مهمی را ایفا می‌کند، افزود: شهرداری می‌تواند با طرح‌های مشارکتی در این موضوع ورود پیدا کند و با سرمایه‌گذاران وارد مذاکره شود.

وی تصریح کرد: ایجاد مرکز سورت و بسته‌بندی یکی از نیازهای مهم و اساسی استان است و شهرداری و اداره‌کل امور مالیاتی و دارایی می‌توانند تسهیلاتی را برای سرمایه‌گذاران خارجی قائل شوند و پیشنهادات در این زمینه قابل بررسی است.

استاندار اصفهان با اشاره به این موضوع که در ساخت هتل تسهیلاتی برای متقاضیان درنظر گرفته شده، خاطرنشان کرد: اگر سرمایه‌گذاران پیشنهاداتی در زمینه مرکز سورتینگ و بسته‌بندی میوه و تره بار دارند، می‌توانند ارائه داده و مدیریت استان آماده حمایت است.

وی با اشاره به گزارش ارائه شده در زمینه وضعیت واحدهای بدون مجور کسب و ساماندهی واحدهای بدون پروانه در میدان میوه و تره‌بار گفت: هر واحدی که در میدان میوه و تره‌بار فعالیت می‌کند، باید مجوز لازم را از مرجع مربوطه داشته باشد و واحدهای بدون‌مجوز حق کسب و کار در داخل میدان را ندارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.