اراک- دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز با تفکرات جناحی نمی‌توان کشور را اداره کرد، حل مشکلات امروز کشور نیازمند بازگشت به روحیات انقلابی دهه‌های اول انقلاب است.

ضرورت ترویج روحیه انقلابی/ با تفکرات جناحی نمی‌توان کشور را اداره کرد

به گزارش قدس آنلاین، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، شامگاه یکشنبه در یادواره شهید محلاتی و ۳۳۰ شهید شهرستان محلات گفت: شهید محلاتی یکی از یاران مخلص و خستگی ناپذیر امام(ره) و انقلاب بود.

وی ادامه داد: در مدت همکاری خود با شهید محلاتی در سپاه روزها و شب های سختی را پشت سر گذاشتیم. رضایی در خصوص روحیات شهید محلاتی افزود: شهید محلاتی انسانی دلسوز بود که دلسوزی از چهره‌اش معلوم بود و عشق ایشان به امام راحل وصف ناپذیر بود؛ در زمانی که امام خمینی(ره) ایشان را فرا می‌خواند، همانند عاشقی که در انتظار معشوق بود با سرعت خود را به امام(ره) می‌رساند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، شهید محلاتی را یکی از نمونه‌های برجسته تربیت انقلاب و نهضت امام(ره) معرفی و اظهار کرد: شهدای مدافع حرم همانند شهیدان بهشتی، مطهری، فرماندهان نظامی و شهید محلاتی، با گذشت بیش از ۴۰ سال از انقلاب نشان دادند هنوز روح ایثار و فداکاری در جامعه موج می‌زند.

وی افزود: وقتی میلیون‌ها نفر از مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن عاشقانه حاضر می‌شوند، دشمنان به دنبال چرایی این حضور و پایبندی ملت ایران با وجود تمامی سختی‌ها به انقلاب می‌گردند، امروز تمامی دنیا به دنبال رمز ماندگاری انقلاب اسلامی هستند.

رضایی، با اشاره به بیداری ملت ایران از ۱۰۰ سال پیش تاکنون گفت: ملت ایران پس از سال‌ها به دنبال به دست آوردن مجد و عظمت و شکوه از دست رفته خود است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: در ۳۰۰ سال پیش نقاط مختلفی از دنیا با زبان پارسی صحبت می‌کردند و پول و فرهنگ و معماری ایران سراسر این منطقه را فرا گرفته بود و در ۲۰۰ سال گذشته مقادیر زیادی از خاک این کشور به خاطر بی‌لیاقتی حاکمان از ایران جدا شد و کار تا جایی پیش رفت که کشور و سرزمین ایران نوکر و مستعمره روس و انگلیس و آمریکا شد.

وی با اشاره به پایان سرگردانی ملت ایران در ۲۲ بهمن ۵۷ بیان کرد: امام(ره) راه را به ملت نشان داد و امروز نیز ملت نمی‌خواهند این راه را که به قیمت گزاف به دست آمده از دست بدهند و مردم برای حفظ این مسیر و انقلاب حاضرند جان خود را بدهند.

رضایی تصریح کرد: روزی ملت ایران برای استقلال سیاسی و پس از آن برای امنیت تلاش می‌کرد و همیشه دشمنان در مقابل خواست ملت ایران ایستادگی کردند اما امروز نه تنها ایران امنیت خود را تامین می‌کند بلکه توانسته امنیت کشورهای همسایه‌ی خود را با انتقال تجربیات تامین کند.

فرمانده سالهای دفاع مقدس سپاه ادامه داد: در سال‌های جنگ تحمیلی موشک‌های ایرانی با بُردی در حدود ۵۰ کیلومتر توان تامین امنیت کشور را نداشتند و امروز موشک‌هایی با بُرد بلند داریم که نقش بسزایی در تامین امنیت ما بازی می‌کنند.

وی همچنین افزود: در بعد امنیتی امروز سربازان گمنام امام زمان(عج) مستحکم و در مقابل نفوذ داعش ایستاده‌اند و این در حالیست که داعش در قلب اروپا در حال عملیات تروریستی است و دشمنان ما در نا امن کردن داخل کشور نا توان بوده‌اند.

رضایی با اشاره به شرایط امروز کشور گفت: شرایط امروز کشور می‌طلبد یک بار دیگر به روحیات انقلابی و روحیات شهدایی همچون شهید محلاتی‌ها باز گردیم و رهبری از یک سال گذشته در تذکرات و سخنرانی‌های خود به دنبال انقلابی کردن جامعه است.

وی افزود: حل مشکلات امروز کشور در تحریم، بیکاری و بلایای طبیعی نیازمند بازگشت به روحیات انقلابی دهه‌های اول انقلاب است. با تفکرات جناحی نمی‌توان کشور را اداره کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان با اشاره به عدم حصول نتیجه مورد انتظار دولت از برجام خاطرنشان کرد: انتظارات دولت از برجام به نتیجه نرسیده است و دولتمردان آمریکا به دنبال فشار بر کشور هستند؛ تنها راه حل مشکلات کشور بازگشت به روحیات انقلابی و برادری‌های سالهای دفاع مقدس است اگر در شرایط کنونی و با وجود رهبری دولتمردان نتوانند مسیر انقلاب را به درستی طی کنند قطعا باید جوابگوی خون شهدا باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.