مدیرکل امور اجتماعی و مؤسسات خیریه سازمان اوقاف با بیان اینکه طرح «دستهای مهربانی» در روز ۱۴ اسفند اجرا می‌شود، گفت: درآمدهای ۳ هزار و ۱۵۲ موقوفه در قالب این طرح صرف نیازمندان می‌شود.

اجرای طرح «دست‌های مهربانی» در روز ۱۴ اسفند

به گزارش «قدس آنلاین»،  حمید عسگری سوادجانی درباره اجرای طرح «دستهای مهربانی» توسط سازمان اوقاف گفت: طرح دستهای مهربانی با هدف اجرای نیت واقفان در کمک به مستمندان، فقرا، ایتام و زنان سرپرست خانوار به اجرا در می‌آید.

وی با بیان اینکه طرح «دستهای مهربانی» ۱۴ اسفند مصادف با روز احسان و نیکوکاری در تمامی استان‌های کشور اجرا می‌شود، تصریح کرد: در این طرح سهمیه‌ای برای استان‌ها در نظر گرفته شده؛ و از محل عواید موقوفات و اجرای نیات واقفان ۸ هزار و ۷۰۰ خانوار و حدود ۸۲۰ خانوار هم از محل مشارکت خیران و موقوفات غیرمتصرفی از این طرح بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل امور اجتماعی و مؤسسات خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه ۳ هزار و ۱۵۲ موقوفه برای کمک به نیازمندان و مستمندان در سامانه جامع سازمان اوقاف با این نیت به ثبت رسیده، یادآور شد: تمامی ۳ هزار و ۱۵۲ موقوفه از طرح دستهای مهربانی پشتیبانی می‌کنند که ۲۳۶ موقوفه برای کمک به ایتام و پرورشگاه‌ها که می‌توان موقوفه محمد معیّن‌زاده رفسنجان کرمان و موقوفه حاج لطف‌الله محرر در شیراز را نام برد.

وی افزود: ۲ هزار و ۹۱۶ موقوفه برای کمک به فقرا و مستمندان است که می‌توان موقوفه حاج محمد صادق فاتح در شهرری و موقوفه قازان ابن ارغوان در استان البرز و موقوفه حاج حسن و حاج حسین بهره‌مند در خراسان رضوی را نام برد.

وی تصریح کرد: همه استان‌هایی که موقوفه دارند و استان‌هایی که فاقد موقوفه هستند تحت پوشش طرح «دست‌های مهربانی» قرار دارند، و برای همه استان‌ها از محل مشارکت‌های مردمی و خیرین سهمیه‌هایی در نظر گرفته شده است که بیشترین موقوفات مربوط به استان‌های تهران و خراسان رضوی و کمترین مربوط به استان‌های ایلام، کهگیلویه و بویراحمد و خراسان شمالی می‌باشد.

مدیرکل امور اجتماعی و مؤسسات خیریه همچنین گفت: حمایت‌های سازمان اوقاف به فقرا و مستمندان در طرح‌ «دست‌های مهربانی» به دو صورت می‌باشد مستمر از طریق افتتاح حساب به منظور دریافت مستمری براساس سرانه مصوب و تسهیلات غیر مستمر شامل: دارو و درمان (مهر تندرستی)، کمک‌ هزینه تحصیلی دانش‌آموزان، کمک هزینه ازدواج و تهیه جهیزیه و کمک هزینه سفرهای زیارتی است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.