سوال بنده به حوزه انتصابات، نگرانی های ایجاد شده برای فرهنگیان، انجام نشدن مشاوره های صحیح در دبیرستان ها که مشکل آفرین شده است، و انتقاد به عملکرد دانشکده های فرهنگیان و شهید رجایی مربوط بوده است.

دانش آشتیانی در جلسه این هفته کمیسیون حضور نیافت

جبار کوچکی نژاد، رئیس کمیته تحقیق و تفحص مجلس از صندوق ذخیره فرهنگیان در گفتگو با«قدس آنلاین» با اشاره حضور نیافتن دانش آشتیانی در جلسه روز شنبه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در ادامه بررسی تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان اظهار داشت: با توجه به بررسی بودجه احتمالا امروز هم نتوانیم جلسه دیگری با ایشان داشته باشیم، که در نتیجه ی این امر بحث مذکور معطل می ماند و احتمالا به سال آینده موکول می شود.
وی همچنین در توضیح آخرین روند بررسی های انجام شده در خصوص تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان، بیان داشت:جلسات ما هم با اعضای تحقیق و تفحص و هم با مسئولین امنیتی- نظارتی؛ کارشناسان دیوان و مسئولین صندوق و بانک سرمایه و نیز بررسی گزارش های مردمی ادامه دارد.
کوچکی نژاد با بیان اینکه قرار بود در جلسه روز شنبه بحث استیضاح دانش آشتیانی و سوالی که بنده از ایشان داشتم نیز بررسی شود، افزود: سوال بنده به حوزه انتصابات، نگرانی های ایجاد شده برای فرهنگیان، انجام نشدن مشاوره های صحیح در دبیرستان ها که مشکل آفرین شده است، و انتقاد به عملکرد دانشکده های فرهنگیان و شهید رجایی مربوط بوده است.
به گزارش «قدس آنلاین»رئیس کمیته تحقیق و تفحص مجلس از صندوق ذخیره فرهنگیان پیش از این نیز با اعلام عدد تخلف هشت هزار میلیارد تومانی منحصر به بانک سرمایه در جریان اختلاس صورت گرفته در صندوق ذخیره فرهنگیان گفته بود:رقم تخلف در صندوق ذخیره فرهنگیان عدد بالایی است.
وی همچنین تاکید کرده بود که عدد هشت هزار میلیارد تومان اعلام شده فقط مربوط به بانک سرمایه است و علاوه بر آن، بیمه معلم، ماشین سازی اراک و شرکت ساختمان سازی معلم نیز باید تحت بررسی قرار بگیرد؛ چراکه حدود صد شرکت و بنگاه تحت پوشش صندوق ذخیره فرهنگیان وجود دارد.
به گفته کوچکی نژاد صندوق ذخیره فرهنگیان بیش از شش گروه صنعتی دارد که هر گروه نیز برای خودش هلدینگ هایی دارد؛ از جمله در حوزه بانک، بانک سرمایه، بیمه معلم و در بخش انرژی نیز بیش از ۱۰ پتروشیمی را داریم که همه اینها به صورت زنجیره ای به هم متصل هستند و بررسی این زنجیره تا به آخر، حتما زمان زیادی می گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.