بوشهر- رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه هم اکنون سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر زیرپوشش سازمان بنیاد شهید و امورایثارگران هستند، گفت: امور معیشتی و درمان و اشتغال فرزندان خانواده های ایثارگر و شهدا اولویت بنیاد شهید در سال آینده است.

درمان والدین و اشتغال فرزندان خانواده های ایثارگر اولویت بنیاد شهید در سال آینده است

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام سید محمد علی شهیدی محلاتی صبح دوشنبه در سفر به بوشهر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر ۶۷ هزار فرزند شهید به اشتغال نیاز دارند که برای رفع این مشکل تلاش می کنیم.

وی افزود: در زمان حاضر میانگین سنی جانبازان بین ۶۸ تا ۷۰ سال و والدین شهدا نیز میانگین ۸۰ سال دارند که درمان آنها در اولویت است.

رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: براساس نظرسنجی مرکز پژوهش این سازمان ۸۰ درصد از جانبازان و خانواده شهدا از خدمات ارائه شده در زمینه درمان راضی بودند و تلاش می شود با بهبود شرایط این رضایت مندی به ۱۰۰درصد برسد.

شهیدی محلاتی افزود: بودجه سال آینده از امروز در مجلس شورای اسلامی بررسی می شود و با توجه به تصویب بودجه پیشنهادی سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت و کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی انتظار می رود در صحن مجلس نیز تصویب شود.

وی درباره قانون جامع ایثارگران گفت: ۸۰ درصد این قانون تدوین و اجرا شده و در زمان حاضر ۲۰درصد دیگر این قانون نیز تدوین و به کمیسیون اجتماعی دولت ارسال شده است.

وی اضافه کرد: این قانون رفع اشکال شده و از تصویب شورای نگهبان نیز گذشته و با ابلاغ آن به سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران اجرایی می شود.

شهیدی محلاتی، هدف از سفر به بوشهر را افتتاح مرکز توانبخشی، ورزشی و فرهنگی ایثار این استان عنوان کرد و گفت: هر مرکز استانی باید یک مجموعه توانبخشی، ورزشی و فرهنگی داشته باشد که امروز این مرکز در این استان افتتاح می شود.

وی اظهار کرد: علاوه براین طبق دستور رئیس جمهوری وزیران و معاونان وی باید با سفر به استانها مسائل و مشکلات را جمع بندی و در دولت مطرح کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.