بیرجند- نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی گفت: قانون اساسی ما پیشرفته‌ترین قانون دنیا است که یکی از زاویه‌های آن مردم سالاری است و همه چیز از آن مردم است و شهری، روستایی، زن و مرد، سفید و سیاه در آن مطرح نیست و صاحب اصلی انقلاب مردم هستند.

مردم سالاری دینی یکی از زوایای قانون اساسی پیشرفته در کشور است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، آیت‌الله سیدعیرضا عبادی ظهر دوشنبه در دیدار با اعضای شورای اسلامی شهر بیرجند بیان کرد: استکبار فرهنگ ما را مسموم ساخته و ریشه تمامی موضوعات فرهنگی است به طوری که هرچه بلا بر مسلمانان می‌آید به دلیل بی‌بصیرتی آنها است.

 وی گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران که ریشه و اساس آن اسلام است نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر بوده و اسلام به حق قانون خداست و تنها در حرف نیست بلکه در عمل و در نوع پیاده‌سازی آن است.

عبادی افزود: اساس قانون بر اساس صداقت است که مردم با انتخابات در بخش‌های مختلف وکالت را به یک نفر واگذار می‌کنند و این وکالت امر شرعی است که اگر صادقانه نباشد وجود فرد در آن جایگاه غصبی است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه افراد منتخب شده توسط مردم باید به نیازهای روزمره مردم توجه داشته باشند گفت: باید تدابیری اندیشیده شود تا خدمت به مردم در شأن آنها انجام شود و نگرش‌ها به گونه‌ای باشد که خدمات برای ۵۰ سال آینده هم در نظر گرفته شود.

عبادی افزود: بعد از انقلاب اسلامی که شهرسازی‌ها آغاز شده است می‌بینیم که در همین شهر بیرجند عرض خیابان‌ها به قدری تنگ و باریک است که اگر یک ماشین کنار خیابان پارک باشد ماشین دیگر نمی‌تواند عبور کند و این هنگام بروز حوادث مانند آتش سوزی کار را سخت می‌کند.

وی با بیان اینکه گاهی مردم برای پارک خودرو هم دچار مشکلات می‌شوند اظهار داشت: این روزها در خیابان‌های تنگ و باریک افرادی که پول دارند ساختمان‌های بلند می‌سازند که باید یک منطقه‌ای خاص برای برج‌سازی اختصاص داده شود و با حفظ موضوعات فرهنگی همراه با نقشه به آن پرداخته شود تا خانه‌هایی که بنا می‌شود به دیگر خانه‌ها اشراف نداشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی گفت: همه امور ما تحت تأثیر فرهنگ است و هر چه که انجام می‌دهیم به نوع فرهنگ ما بستگی دارد و فردی که فرهنگ غارونی دارد نمی‌تواند به فکر مردم باشد و کسی که فرهنگ‌اش عدالت است به فکر پیاده‌سازی عدل است.

عبادی تصریح کرد: تمامی موضوعات ریشه فرهنگی دارد و فرهنگ حرف نخست را می‌زند و جامعه امروز دچار کمبود فرهنگ اهل بیت است و از طرفی جنگ نرم و تبلیغات فرهنگی خطرناک‌ترین جنگ است که دشمن در آن به دنبال این است تا مردم را بی‌بصیرت کند.

وی بیان کرد: هنگامی که استکبار نفوذ پیدا کرده و مردم به راحتی از کنار موضوعات گذشتند دشمن از فرصت سوء استفاده می‌کند و انوع مواد مخدر، فحشا و منکر را گسترش می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.