همدان- رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در جریان سفر خود به همدان با اعتراض دانشجویان روبرو شد.

لطفا سفر به همدان را لغو کنید، خوزستان را دریابید

به گزارش قدس آنلاین، مهم ترین پدیده زیست محیطی این روزها که در سطر اخبار رسانه ها قرار دارد پدیده ریزگردهای استان خوزستان است اما انتخاب وزیر جهاد کشاورزی به عنوان مسئول رسیدگی به این پدیده و سفر معصومه ابتکار به سفرهایی غیرمرتبط از نظر بسیاری مردم به ویژه خوزستانی ها با علامت سوال بزرگی همراه شده است.

ابتکار که روز دوشنبه در سفر به استان همدان ابتدا از نیروگاه خورشیدی بازدید کرد نخستین سوال را در ذهن مردم این استان به وجود آورد که چرا  نیروگاهی که چندی پیش توسط وزیر نیرو افتتاح شده  و چرخ آن در حال چرخیدن است باز هم بازدید از آن ضرورت دارد؟

هر چند ابتکار در همایش «سبز پایدار» در دانشگاه علوم پزشکی همدان از سخن راندن در خصوص مشکلات خوزستان غافل نشد اما بسیاری از دانشجویان همدانی به حمایت از مردم خوزستان در وصف جفای رئیس سازمان محیط زیست بر روی مقوا و در قالب پلاکارد شعر سرودند.

هنگامی که ابتکار در بخشی از سخنان خود کاهش آلودگی هوا را از طرح‌ها و برنامه‌های خوب دولت و دستاوردهای مهم دولت عنوان کرد و بیان کرد که این اقدامات برای ۳۵ میلیون شهروند کشور موجب بهبود کیفیت هوا شده است به میزان تعجب حاضران در این همایش افزود.

نخستین روز حضور ابتکار با اعتراض تعدادی از دانشجویان که بر عملکرد رئیس سازمان حفاظت محیط زیست نقد داشتند همراه شد و لذا برای او نوشتند :«بانوی سبز ایران، خوزستان گشته ویران»، «آنچه در خوزستان در این چند روزه پیش آمد، واقعاً دل آدم را می‌خراشد» و «جنوب را آب برد، دولت ما را خواب برد».

بیش از این سکوت نکنید

همچنین انجمن اسلامی دانشجویان معتدل دانشگاه بوعلی‌سینا نیز در جریان سفر ابتکار به همدان بیانیه‌ای را تحت عنوان «لطفا سفر به همدان را لغو کنید، خوزستان را دریابید» صادر کردند.

در متن این بیانیه خطاب به معصومه ابتکار آمده است زخم دردناک محیط زیست ایران زمین، در دیار خوزستان، صبر مردم بردبار و مقاومش را به ستوه آورده است و امروز بیش از پیش نسبت به سایر مشکلات زیست محیطی ایران، حل مشکلات خوزستان حتی در ابعاد کوچک بر همه مسائل محیط زیستی مقدم است.

این بیانیه می‌افزاید: هر چند استان همدان هم به فراخور با مشکلات نگران‌کننده زیست محیطی مانند تخریب باغات و طبیعت، فرو چاله‌ها، تغییر کاربری‌ها به بهانه اشتغال‌زایی دست به گریبان است اما حضور شما در خوزستان در این ایام در اولویت است.

گر چه می‌دانیم مشکلات خوزستان، ریشه‌ای و حاصل بی‌تدبیری‌های سالیان گذشته است و فوری حل نمی‌شود، اما شما می‌توانید با حضورتان در خوزستان، مرهمی باشید بر زخم دل مردمانش و همراه و همدل باشید با آنان در برابر این مشکلات و بی‌واسطه و مستقیم مشکلات را ببینید و برنامه‌هایتان را برای حل این بحران به مردم خوزستان اعلام کنید و بیش از این سکوت نکنید.

انجمن اسلامی دانشجویان معتدل دانشگاه بوعلی‌سینا، به عنوان تنها تشکل تحول‌خواه و اصلاح‌طلب این دانشگاه اعلام می‌دارد: بی‌شک با توجه به اولویت داشتن مسئله خوزستان، حضورتان در استان همدان در این زمان، نادرست و نابجا بوده است و ما از شما انتظار داریم که نجابت دولت اصلاحات و تدبیر دولت اعتدال را که در کارنامه کاری شما درخشان است با اینگونه کارها و سفر های نامربوط از بین نبرید.

با توجه به شناختی که از شما داریم، گمان می‌کنیم برنامه‌ریزی این سفر حاصل بی‌تدبیری مسئولان اداره کل محیط زیست استان همدان باشد که با مشاهده بنرهای تملق‌آمیز «قهرمان زمین» که خطاب به شما توسط این اداره در سطح شهر نصب شده است، شک مان به یقین حاصل شد.

هر چند می‌دانیم عنوان «قهرمان زمین» جایزه‌ای بین‌المللی است که شما با افتخار آن را کسب کرده‌اید اما این بنرها، سبب تخریب و به سخره گرفتن دولت شده است.

در این بیانیه آمده است، مسئولان محیط زیست استان با توجه به این اقداماتشان باید بدانند که نجابت اصلاحات و تدبیر اعتدال، رابطه‌ای با تملق و نادیده گرفتن دردهای در اولویت مردم از جمله درد امروز خوزستان ندارد و بهتر است به خاطر مردم خوزستان این سفر لغو شود.

در پایان می‌افزاید: هر چند باعث خوشحالی ماست که میزبان یکی از اعضای فعال و پرتلاش کابینه دولت یازدهم باشیم اما از سرکار عالی می‌خواهیم به خاطر مردم خوزستان سفر به همدان را لغو و به جای آن به اهواز سفر کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.