تایباد- بیمارستان صحرایی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با نام شهید شوشتری در تایباد شروع بکار کرد.

بزرگترین بیمارستان صحرایی کشور در تایباد آغاز بکار کرد

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ پاسدار محمد حسین عباسی فرمانده مرکز بهداری رزمی شمال شرق سپاه در گفتگو با خبرنگاران در محل این بیمارستان گفت: این بیمارستان که بزرگترین بیمارستان سیار کشور است ، با استعداد چهار اتاق عمل ، ۱۲۰ تخت بستری  شامل بخشهای کلنیک و پاراکیلنیک می باشد .

وی افزود: دراین بیمارستان خدمات طب و تصویر، سی تی اسکن، سونوگرافی، ازمایشگاه، داروخانه، دندان پزشکی، بینایی سنجی، وسایر خدمات برای مردم مرزنشین میشود وهمه خدمات به مرزنشینان بصورت رایگان  ارائه می باشد .

سرهنگ عباسی اظهار داشت: در این بیمارستان بزرگ صحرایی  ۱۲۵نفر، شامل ۳۰پزشک متخصص، ۵۰ پیراپزشک و پرستار و مابقی پشتیبان  درحال خدمت می باشند .

فرمانده بیمارستان صحرایی سپاه افزود:این بیمارستان علاوه برخدمات رایگان به مرزنشینان تا عصر ۵شنبه ، همزمان به امورات بهداشت ودرمان رزمایش بزرگ پیامبراعظم ۱۱که درشهرستان مرزی تایباد درحال برگزاری است رسیدگی می کند .

وی عنوان کرد: در سطح کشور۱۲ بیمارستان سیار و صحرایی توسط سپاه فعال است،  که طی ۵۳ ماموریت قبلی به تعداد ۶۲۲ هزار نفر خدمت ارائه شده که از نظر ریالی این خدمات انجام شده ، معادل ۹۶میلیارد ریال می باشد .

وی گفت :بیمارستانهای صحرایی سپاه در استانهای سیستان و بلوچستان، کردستان، هرمزگان و خراسان رضوی و خراسان جنوبی انجام ماموریت می کند .

فرمانده بیمارستان صحرایی تایباد گفت:از ۵۲ بیمارستان صحرایی ۱۲ بیمارستان درسیستان و بلوچستان و مابقی بیمارستانها در استانهای اشاره شده خدمت رسانی کرده است .

سرهنگ عباسی اظهارداشت: این بیمارستان صحرایی بصورت سیار می باشد که اتاقهای عمل و بخشهای تخصصی آن در اتوبوسهای سری شده به هم راه اندازی شده و راه اندازی این بیمارستان با حجم تخت بالا برای اولین باردرکشور یک ابتکار ازطرف سپاه می باشد .

حاشیه این بهره برداری خالی از لطف نبود.

حضوربیش از هزار نفر از مردم مرزنشین در هوای سرد، حکایت از استقبال و پذیرایی گرم تیم پزشکی سپاه داشت که با محبت به مرزنشینان خدمات بی منت ارائه می کردند .

 مردم  محروم و مرزنشین که برای اولین بار، پس از چند دهه،لبخند رضایت از خدمات نظام دربخش خدمات تخصصی درمانی بصورت رایگان  را در منطقه محروم و مرزی تایباد برلب داشتن، این اقدام جهادی سپاه هرچند کوتا مدت است ولی موجب رضایت شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.