۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰
کد خبر: 505945

هفت نفر اعضای باند زورگیری و سرقت خودرو معروف به «تهرون» در مشهد دستگیر شدند.

باند «تهرون» در مشهد متلاشی شد

قدس آنلاین - فرمانده انتظامی خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ما با تشریح عملیات شناسایی و دستگیری این سارقان، اظهار داشت: چند روز قبل به دنبال دریافت گزارش چند فقره زورگیری و سرقت‌های سریالی خودروها در نقاط مختلف مشهد، پرونده‌ای در این رابطه تشکیل و با توجه به اهمیت موضوع دستورات ویژه‌ای برای پیگیری آن صادر شد.

سردار بهمن امیری مقدم گفت: در همین راستا اکیپی از کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان عهده‌دار رسیدگی به پرونده شده و با انجام تحقیقات گسترده، بررسی اظهارات مالباختگان و محل وقوع سرقت‌ها و همچنین ردزنی‌های اطلاعاتی، سرانجام یکی از اعضای باند را چهره زنی و پاتوق او و همدستانش را در محدوده بلوار توس مشهد شناسایی کردند.

وی افزود: کارآگاهان سپس ضمن کسب مجوزهای قضایی، این پاتوق را به طور نامحسوس زیر نظر گرفتند و پس از 48 ساعت کنترل‌های مخفیانه، هنگامی که سه نفر از اعضای اصلی باند در محل حضور داشتند، وارد عمل شده و آن‌ها را در اقدامی ضربتی دستگیر کردند.

رئیس پلیس خراسان رضوی خاطرنشان کرد: این سه متهم که قاسم، جواد و علی نام دارند و از سارقان سابقه‌دار می‌باشند، در اعترافات اولیه خود گفتند خودروهایی را که توسط سردسته باند معروف به «تهرون» و همدست دیگرش دزدیده می‌شده آن‌ها اوراق می‌کرده‌اند.

وی افزود: کارآگاهان با استفاده از اطلاعات به دست آمده در اعترافات این سه متهم، سرکرده باند و همدست دیگر او را نیز پس از حدود 24 ساعت کنترل و مراقبت‌های پوششی، در چهارراه مقدم مشهد به دام انداختند.

به گفته سردار امیری مقدم در بازرسی اولیه از محل اختفای این متهمان نیز علاوه بر یک خودروی پراید سرقتی، سه حلقه رینگ و لاستیک پژویی مسروقه کشف شد.

سرکرده باند و همدستش در مواجهه حضوری با شاکیان و بازجویی‌های انجام شده به هشت فقره سرقت خودرو و زورگیری از شهروندان مشهدی اعتراف کردند.

در این عملیات همچنین دو نفر مالخر اموال مسروقه دستگیر شدند که تحقیقات و بازجویی‌ها از اعضای باند با وجود این احتمال که در دیگر شهرهای کشور نیز مرتکب جرم و سرقت شده باشند، همچنان ادامه دارد.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.