یزد- مدیر کل دامپزشکی استان یزد گفت: بیش از ۳۰۰۰ قطعه طیور زنده غیر مجاز عرضه شده در سطح استان یزد توقیف و جمع آوری شد.

۳۰۰۰ قطعه طیور زنده در استان یزد توقیف شد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی دامپزشکی یزد،  مدیر کل دامپزشکی استان یزد زنده فروشی و کشتار غیر مجاز طیور در سطح شهر ها را زمینه ساز شیوع بیماری های خطرناک واگیر طیور و مشترک بین انسان و دام دانست و اظهار داشت: متاسفانه نتیجه اقدامات اینچنینی می تواند تبعات سوء بسیاری، از جمله از بین رفتن سرمایه های دامی و به خطر افتادن امنیت و سلامت شهروندان داشته باشد.

 در این راستا بازرسین دامپزشکی با اجرای بازدیدهای دوره ای منظم در سطح شهر و همچنین با اتکا به گزارشات مردمی طی مدت یک هفته تعداد ۳۰۰۰ قطعه طیور زنده غیر مجاز در سطح استان یزد را  معدوم و متخلفین را به مراجع قضایی ارجاع دادند.

علی اکبر حدادزاده در ادامه به امکان انتقال بیماری از پرندگان مهاجر آبزی به ماکیان بومی اشاره کرد و افزود: تماس ماکیان با پرندگان مهاجر نیز می تواند منجر به شیوع بیماری مهلک در میان جمعیت طیور شده و تلفات گسترده و خسارت های مالی را به دنبال داشته باشد.

مدیر کل دامپزشکی استان یزد  اظهارداشت: از آنجا که از پیشینه بهداشتی و وضعیت سلامت پرندگان مهاجر اطلاع دقیقی در دست نیست همواره به روستائیان ساکن حاشیه برکه ها، تالاب ها و نیز شکارچیان محلی توصیه می شود که از صید و تماس با پرندگان مهاجر خودداری نمایند. چرا که شکار پرندگان مهاجر زمینه ساز شیوع بیماری های مشترک است.

حداد زاده ضمن اعلام شماره تلفن ۱۵۱۲ برای تماس همشهریان، از مردم خواست در خصوص اعلام موارد تخلف بهداشتی به ویژه مشاهده هر گونه زنده فروشی و یا کشتار غیر مجاز مراتب را به شبکه دامپزشکی شهرستان مربوطه اطلاع دهند تا برخورد قانونی لازم صورت پذیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.