نخست وزیر ترکیه بر لزوم استفاده این کشور از راهبردی شبیه راهبرد جنگ در شهر "الباب" علیه تروریست‌های داعش در شهر رقه تاکید کرده است.

آنکارا از راهبرد "الباب" علیه تروریست‌ها در رقه استفاده می‌کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری آناتولی، بن علی ییلدریم نخست وزیر ترکیه امروز دوشنبه در سخنانی تاکید کرد: شرایط در شهر الباب تحت کنترل است، گرچه عملیات برای پاکسازی شهر از تروریست ها همچنان ادامه دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: نیروهای مسلح ترکیه همان راهبردی را که در عملیات شهر الباب به کار گرفتند، در عملیات آزادسازی شهر رقه سوریه نیز استفاده خواهند کرد.

نخست وزیر ترکیه افزود: واحدهای ارتش ترکیه در شمال سوریه هستند و در حال حمایت از پیشروی نیروهای ارتش آزاد سوریه هستند. تاکتیک های مشابه شهر الباب علیه تروریست های داعش در شهر رقه استفاده خواهد شد.

وی اظهار داشت: شرایط در الباب تحت کنترل است و عملیات برای پاکسازی شهر از تروریست ها هنوز ادامه دارد. مسیرهای ارتباطی تروریست ها به طور کامل قطع شده است.

نخست وزیر ترکیه بر آمادگی آنکارا برای ادامه عملیات موسوم به سپر فرات در سوریه پس از پاکسازی کامل شهر الباب تاکید کرد و گفت: شرط کامل برای این، توقف کامل همکاری آمریکا با همان ساختارهای ترروریستی است که شبیه سایرین هستند.

راهبرد آمریکا در قبال مبارزه با داعش در سوریه و حمایت از کردها، موجب تنش در روابط واشنگتن با آنکارا شده است.

ترکیه شبه نظامیان کرد وای پی جی را شاخه ای از شبه نظامیان پ ک ک می داند که در 3 دهه گذشته درگیری خونینی برای جدایی و استقلال از خاک ترکیه داشته اند.

آمریکا، ترکیه و اتحادیه اروپا حزب کارگران کردستان موسوم به پ ک ک را در فهرست سازمان های تروریستی قرار داده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.