مشهد- مدیر تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: سالانه افزون بر ۲۵ هزار نمازجماعت در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

سالانه افزون بر ۲۵۰۰۰ نماز جماعت در حرم رضوی برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، علی امینی گازار در حاشیه برگزاری آزمون مکبران حرم مطهر رضوی، گفت: برگزاری نماز جماعت یکی از باسابقه‌ترین فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی در اماکن متبرکه رضوی است.

وی تصریح کرد: اقامه نماز جماعت در اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی سابقه دیرینه دارد، یکی از ارکان برگزاری نماز جماعت که باعث شکوه و هماهنگی این نماز می شود، مکبرانی هستند که در اقامه نماز جماعت همکاری می کنند.

امینی با بیان این مطلب که سالیانه در اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی افزون بر ۲۵ هزار نوبت اقامه نماز جماعت صورت می گیرد، افزود: در فصول مختلف سال و مناسبت‌های ویژه با توجه به حضور حداکثری زائران، اقامه نماز جماعت متناسب با کثرت زائران تغییر می کند، به طوری که در زمستان که شرایط جوی خاصی حاکم است، به طور معمول۱۳ نماز در نوبت صبح،   ۲۴ نماز در نوبت ظهر و عصر و ۲۱ نماز در نوبت مغرب و عشاء در حرم مطهر رضوی اقامه می‌شود.

مدیر تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی تصریح کرد: در فصول گرم مثل بهار و تابستان که شرایط جوی مساعد است ۱۸ نماز در نوبت صبح، ۲۵ تا ۳۰ نماز در نوبت ظهر و عصر و بیش از ۲۵ نماز در نوبت مغرب و عشاء در اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد.

وی درباره آزمون مکبران حرم مطهر رضوی گفت: شایسته است مکبرانی که در برنامه اقامه نماز جماعت حرم مطهر رضوی مشارکت دارند، از کیفیت مطلبوبی برخوردار باشند، به همین خاطر برای هماهنگی سطح توانمندی و دانش این عزیزان، کلاس‌های آموزش ارتقای مکبری برگزار شده است.

امینی گازار تصریح کرد کرد: ۱۰۸ نفر از مکبران پس از شرکت در کلاس‌های آموزشی در آزمون مرتبط با مسائل شرعی نماز، اموراعتقادی و اخلاقی شرکت کردند که نتیجه آن، کشف نقاط قوت و ضعف این عزیزان است تا برای رفع نواقص و تقویت نقاط قوت، برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود.

مدیر تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی تاکید کرد: هدف نهایی از برگزاری کلاس‌های ارتقای مکبران، اجرای نیکو و پسندیده مکبران در نمازهای جماعت حرم مطهر رضوی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.