گناباد – فرماندار گناباد گفت: هدف از برگزاری جشن قنات شناساندن پتانسیل گردشگری گناباد در سطح ملی و منطقه ای بوده است.

جشن قنات باعث شناساندن پتانسیل گردشگری گناباد شد

به گزارش قدس آنلاین، جلسه نقد، بررسی و تقدیر از دست اندرکاران و برگزارکنندگان جشن قنات قصبه در محل سالن جلسات شهرداری برگزار شد.

فرماندار گناباد در این مراسم گفت: در برگزاری جشن قنات قصبه یک کار تیمی و منسجم انجام شده و مردم و مسئولین که به شهرستان علاقه مند بودند کار بزرگی را انجام دادند که ارزشمند است.

محمدعلی نبی پوربا  اشاره به اهداف برگزاری جشن گفت : حساس کردن مردم شهرستان نسبت به آثار تاریخی در جهت توسعه گردشگری و شناساندن پتانسیلهای گردشگری شهرستان در سطح ملی و بین المللی وحساس شدن مسئولین عالی رتبه کشوری به شهرستان  ، از اهداف برگزاری جشن بوده که به ان رسیده ایم.

نبی پور اظهار کرد: مردم مطمئن باشند نتایج این جشن در آینده مشخص خواهد شد و بازخورد های انجام شده نشان از گسترش گردشگری گناباد دارد به طوری که در سال گذشته ۳۴ هزار بازدید کننده داشته ایم و پیش بینی می شود  امثال دو برابربازدید کننده داشته باشیم. .

فرماندار گناباد خاطرنشان کرد:  بعد از برگزاری جشن افرادی متقاضی سرمایه گذاری در حوزه گردشکری شهرستان شده اند و امسال نیز در عید نوروز ۶۰ نفر از ژاپن به گناباد سفر خواهند کرد.

فرماندار گناباد گفت: در حوزه گردشگری در ابتدای راه هستیم و ممکن است در برخی جاها اشتباهاتی داشته باشیم ولی باید افق را درست ترسیم کنیم.

نبی پور افزود: معتقدیم گردشگری می تواند موضوع بیکاری در شهرستان را پوشش دهد و برای شهرستان سرمایه ایجاد کند.

 رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گناباد  هم ضمن تقدیر از افرادی که در برگزاری جشن حضور فعال داشته اند گفت: نمی توان گفت آنچه برگزار شده کامل بوده است و بالاخره نواقصی هم وجود داشته که سعی ما بر این است که در این جلسه و جلسات دیگر از نظرات، پیشنهادات و انتقادات سازنده استفاده کنیم تا در آینده در برگزاری چنین مراسمی استفاده شود.

علیرضا شناسایی خواستار اجرایی شدن  قول هایی که مسئولان  در مراسم جشن دادند شد  وافزود: پیشنهاد می گردد که این مراسم به عنوان یک بزرگداشت ثبت جهانی قنات هر ساله برگزار شود و دبیرخانه جشن به صورت ماهانه  جلسه داشته باشد و موضوع طرح گردشگری گناباد را پیگیری نماید

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.