کرمانشاه- مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه از پلمپ تعدادی از آسانسورهای مجتمع های مسکن مهر این استان به منظور حفظ سلامت شهروندان و جلوگیری از بروز حوادث احتمالی تا زمان اخذ تاییدیه ایمنی خبر داد.

تعدادی از آسانسور مجتمع‌های مسکن مهر استان کرمانشاه با حکم دادستانی پلمپ شد

به گزارش قدس آنلاین، محمودرضا نیازی صبح سه شنبه به خبرنگاران گفت: در مورد استانداردسازی آسانسورهای مسکن مهر جهت دریافت تأییدیه ایمنی و به‌منظور جلوگیری از بروز حوادث احتمالی، از طریق مراجع قضایی اقدام شد که هیئت مدیره تعاونی های مسکن مهر ملزم به خاموش کردن آسانسورهای این مجتمع ها تا زمان دریافت تأییدیه ایمنی هستند.

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه افزود: در بازرسی های میدانی انجام شده به‌دلیل استفاده برخی از ساکنان این مجتمع ها از آسانسورهای نصب شده و در راستای حفظ سلامت و ایمنی شهروندان تعدادی از آسانسورهای مجتمع های مسکن مهر استان با حکم دادستانی شهرستانهای مذکور تا زمان اخذ تأییدیه ایمنی آسانسور پلمب شد که فرایند استانداردسازی برخی از این آسانسورها نیز در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه آسانسورهای برقی مورد استفاده در تمامی ساختمانها ازجمله ساختمانهای شخصی، مکانهای عمومی، بیمارستانها، دستگاه‌های دولتی براساس مصوبه شورای عالی استاندارد مشمول مقررات استاندارد اجباری است، گفت: یکی از الزامات صدور پروانه پایان کار ساختمانهای دارای آسانسور از سوی شهرداریها، ارائه گواهی ایمنی و کیفیت آسانسور از سوی بهره‌برداران و مالکان به شهرداری مربوطه بوده و در صورت عدم ارائه تأییدیه استاندارد آسانسور، پروانه پایان کار ساختمان از سوی شهرداری صادر نمی‌شود.

نیازی خاطرنشان کرد: اعتبار گواهینامه‌های ایمنی و کیفیت آسانسور یکساله بوده و در طول مدت اعتبار گواهینامه، انجام سرویس و نگهداری آسانسور الزامی بوده و بهره‌برداران باید با شرکتهای مجاز تأیید صلاحیت شده برای انجام امور مربوطه قرارداد منعقد کنند.

وی افزود: بازرسی‌های سالانه و اخذ گواهی ادواری برای آسانسورهای نصب شده در تمامی ساختمانها اجباری بوده و در صورت عدم دریافت گواهینامه ایمنی، مسئولیت مستقیم حوادث و سوانح احتمالی بر عهده ذی نفعان و بهره‌برداران این ساختمانها است و تاکنون در استان کرمانشاه بیش از ۲ هزار تأییدیه ایمنی برای ساختمانهای جدیدالتاسیس دارای آسانسور توسط این اداره کل صادر شده است.

مدیرکل استاندارد کرمانشاه از شهروندان، مالکان، مهندسان و انبوه‌سازان درخواست کرد که به منظور رعایت الزامات فنی و تأمین ایمنی تجهیزات نصب شده و پیشگیری از بروز خطا در فرایند صدور پایان کار ساختمان، فقط با شرکتهای دارای پروانه طراحی و مونتاژ آسانسور که لیست آنها، در سایت اداره کل استاندارد استان کرمانشاه به آدرس www.kermanshahstandard.ir وجود دارد، قرارداد منعقد کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.