سخنگوی نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان در واکنش به حملات خمپاره ای پاکستان به شرق افغانستان، با خطرناک خواندن تنش های مرزی دو کشور خواهان حل سریع‌تر این مسئله از طریق مذاکرات شد.

ناتو خواستار برگزاری مذاکرات میان «اسلام آباد» و «کابل» شد

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از «آوا»، «چارلز کلیولند» سخنگوی نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان در واکنش به حملات  خمپاره ای از خاک پاکستان به افغانستان، هشدار داد که تنش میان دو کشور تبعات ویران کننده‌ای را در منطقه در پی دارد.

وی تاکید کرد: دو کشور هرچه سریعتر باید به یک راه حل سیاسی دست یابند.

کلیولند افزود: پایگاه های امن گروه‌های تروریستی در هر کجایی که باشند باید بدون در نظر گرفتن مرزها نابود شوند.

لازم به ذکر است که پس از حمله انتحاری در زیارتگاه «قلندر لعل شهباز» واقع در ایالت «سند» پاکستان که منجر به کشته شدن بیش از ۸۰ نفر و زخمی شدن ۳۴۰ نفر شد، اسلام آباد با متهم دانستن کابل در این حمله، از چند شب گذشته حملات خمپاره ای را به خاک افغانستان انجام داده است.

اسلام آباد همچنین گذرگاه مرزی «تورخم» را به روی اتباع افغانستانی بست و مجوز شلیک به اتباع این کشور که به صورت غیر قانونی قصد عبور از این گذرگاه را دارند، نیز صادر کرد.

این اقدامات پاکستان با واکنش های مقامات افغانستان روبه رو شد و این مقامات اعلام کردند که اگر برای متوقف کردن حملات پاکستان از طریق مذاکرات به نتیجه نرسند، دست به اقدام متقابل خواهند زد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.