مشهد- صبح سه شنبه در مراسمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور در جریان سفر به استان مازندران از طریق ویدئو کنفرانس ۲۸ مرکز جامع سلامت روستایی و خانه بهداشت را در قالب طرح تحول نظام سلامت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد افتتاح کرد.

۲۸ مرکز جامع سلامت روستایی و خانه بهداشت در خراسان رضوی افتتاح شد

به گزارش قدس آنلاین، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این خصوص در مشهد گفت: اجرای ۴۰۵ پروژه بهداشتی در مناطق زیر پوشش این دانشگاه به تصویب رسیده است که عملیات اجرایی ۱۱۲ پروژه از این تعداد آغاز شده است و امروز شاهد بهره برداری از۲۸ مورد آن هستیم.

دکتر مصطفی مهرابی بهار افزود: این مراکز شامل ۱۱ خانه و ۱۵ مرکز جامع خدمات سلامت شهری و روستایی، یک آزمایشگاه و یک ساختمان ستادی در مجموع با هزینه یکصد میلیارد ریال می شوند.

وی اضافه کرد: احداث این مراکز که هر یک در فضایی به مساحت ۵۲۵ متر مربع احداث شده اند، در قالب انعقاد تفاهم نامه ای با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ابتدای سال جاری آغاز شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطر نشان کرد: بر اساس این تفاهم نامه ۵۰ درصد هزینه احداث این طرح ها از سوی وزارت بهداشت تامین می شود و تامین زمین و مقدمات اجرای پروژه ها بر عهده دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.

به گفته وی، در این مسیر، خیران سلامت، شهرداری ها، آستان قدس رضوی و سازمان مسکن و شهرسازی نقش موثری در تحقق اهداف سلامت و توسعه خدمات بهداشتی و زیر ساختی خواهند داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.