سنندج- وزیر اطلاعات گفت: دشمن می داند اگر مسلمانان با هم وحدت داشته باشند از پس آنها بر نمی آید و به همین دلیل می خواهد میان آنها تفرقه ایجاد کند.

ایجاد تفرقه راه مبارزه دشمن با اسلام/شمار علمای اهل سنت ترور شده به دست داعش بیشتر از علمای تشیع است

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام سید محمود علوی صبح سه شنبه در همایش نقش وحدت اسلامی در امنیت پایدار منطقه ای با حضور علما و روحانیان شیعه و سنی سه استان کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی در سنندج اظهار کرد به برکت جمهوری اسلامی در ایران پیوند و الفت میان اهل سنت و اهل تشیع وجود دارد و نتیجه همدلی و برادری در کشور ما این است که ضریب و شاخص امنیت در کشور ما افزایش یافته است.

وی گفت: امروز در دنیا امنیت کاهش پیدا کرده است، از کشورهای ترکیه، عراق و پاکستان صداهای انفجار هر روز به گوش می رسد و این ناامنی حتی به اروپا و آمریکا نیز کشیده شده است ولی امروز ایران اسلامی ضریب امنیت خیلی خوبی دارد.

وزیر اطلاعات افزود: دشمن تمام تلاش خود را برای ایجاد ناامنی در کشور به کار گرفته است اما موفق نشد.

حجت الاسلام علوی تصریح کرد: دشمن از هر حربه ای از جمله عملیات های انتحاری، ساخت بمب و بمب گذاری خودرو استفاده کرد ولی همه اینها خنثی شد همه این اقدامات برای خنثی کردن توطئه های دشمنان نتیجه لطف خداوند است و ما همه وسیله هستیم.

وی بیان کرد: همکاری میان دستگاه های مختلف از جمله نیروی انتظامی سپاه و حتی مسئولان سیاسی و علما و روحانیون برای ایجاد امنیت وجود دارد.

وزیر اطلاعات با اشاره به فعالیت گروه های تکفیری عنوان کرد: نمی توانیم به سلیقه خود عده ای را کافر بدانیم و جان او را بگیریم کشتن یک مسلمان مانند کشتن همه انسان ها است.

وزیر اطلاعات با اشاره به دشمنی های صورت گرفته با علمای شیعه و سنی از سوی تکفیری در کشور عراق گفت: شمار علمای اهل سنتی که از سوی داعش در عراق به شهادت رسیده اند بسیار بیشتر از علمای شیعه است.

وی با بیان اینکه رابطه میان اهل ایمان رابطه ای محبت آمیز است، گفت: دین نیامده است که میان مردم کینه و اختلاف ایجاد کند، دین برای وحدت و همدلی آمده است و این در آموزه های دینی مورد تاکید قرار گرفته است.

وی ادامه داد: مسلمان باید با عمل خود برای مسلمان دیگر آرامش و امنیت بیاورد و اسلام آمده این مهم را در جامعه نهادینه کند.

حجت الاسلام علوی با بیان اینکه در دین اسلام هرگونه تعدی به دیگران رد و با آن مخالفت شده است، عنوان کرد: گرفتاری و دشمن برای مسلمانان در دنیا کم نیست بنابراین نیازی به دشمنی میان مسلمانان با یکدیگر وجود ندارد چراکه ما یک غده سرطانی به نام اسرائیل غاصب در منطقه داریم دیگر نیازی به دشمنی با خودمان نداریم.

وی گفت: اسرائیل هر روز به سمت زوال و نابودی پیش می رود، مسلمانان وقتی که وحدت دارند اسرائیل احساس ترس و نابودی می کند ولی وقتی که تفرقه باشد آنها نیز قدرتمند می شوند و به همین دلیل لازم است که ما وحدت و همدلی داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.