خرم آباد- رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: طی امسال ۴ هزار و ۸۷۰ هکتار از اراضی لرستان برای اصلاح شبکه های تجهیز آبیاری به پیمان گذاشته شد که تا کنون در این زمینه ۲۱ درصد پیشرفت فیزیکی داشته ایم.

۴ هزار و ۸۷۰ هکتار از اراضی لرستان برای اصلاح شبکه های تجهیز آبیاری به پیمان گذاشته شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، عبدالرضا بازدار ظهر سه شنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی لرستان با اشاره به اینکه طی امسال ۲۷ میلیارد تومان از مطالبات پیمانکاران توسط این سازمان پرداخت شده است، اظهار داشت: برای پرداخت مطالبات سال های گذشته پیمانکاران نیز قول های مساعدی داده شده است.

وی یادآور شد: سازمان جهاد کشاورزی لرستان تا کنون به ۹۹ درصد از تعهد خود برای توسعه سیستم های نوین آبیاری طی امسال عمل کرده است.

بازدار اصلاح شبکه های فرعی سدها در سطح ۱۴ هزار و ۷۴۴ هکتار از اراضی استان طی دو سال را از دیگر پروژه های اقتصاد مقاومتی جهاد کشاورزی لرستان دانست و بیان داشت: علیرغم اینکه ۴ سد در استان ساخته شده است تا سال ۹۵ هیچ کاری روی شبکه های فرعی انجام نشده بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان به در دست ساخت بودن ۶ ایستگاه پمپاژ آب در استان اشاره کرد و گفت: این ایستگاه ها برای تکمیل به ۱۳ میلیار تومان اعتبار نیاز داشتند که در موافقت نامه سال ۹۵ حدود ۸ میلیارد تومان اعتبار برای آن ها در نظر گرفته شد که تا کنون تنها یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در این زمینه تخصیص پیدا کرده است.

بازدار با اشاره به اینکه این ۶ ایستگاه پمپاژ بین ۸۵ تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، افزود: پیمانکاران این ایستگاه ها برای دریافت طلب خود روزانه به ما مراجعه می کنند و با توجه به اینکه بنیه مالی ضعیفی دارند قادر به ادامه کار نیستند لذا اگر منابع مورد نیاز تخصیص داده شود تا خرداد ماه سال آینده ۴ ایستگاه را تحویل خواهیم داد.

وی عنوان کرد: با راه اندازی این ۶ ایستگاه پمپاژ ۳ هزار و ۴۵۰ هکتار از اراضی دیم استان به آبی تبدیل خواهند شد و ۱۰ هزار تن به ارزش محصولات کشاورزی استان اضافه می شود. رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان به طرح تکمیل و تجهیز مراکز خدمات جهاد کشاورزی لرستان اشاره کرد و گفت: در سطح استان ۵۵ مرکز خدمات جهاد کشاورزی وجود داشته که بالغ بر ۵۴۵ کارشناس کشاورزی مشغول به کار هستند.

بازدار با اشاره به اینکه ما در استان به آمار و اطلاعات کشاورزی استان دسترسی نداریم، افزود: محدوده مرکز خدمات جهاد کشاورزی به پهنه های مختلفی تقسیم شده و هر کارشناس مسئول یک پهنه شده است که این کارشناسان با استفاده از امکانات خود اطلاعات و آمار هر پهنه را جمع آوری کرده اند.

وی بر لزوم تجهیز مرکز خدمات جهاد کشاورزی به امکانات خودرویی، نرم افزارها و … تاکید کرد و بیان داشت: بالغ بر ۱۱۰ هزار بهره بردار کشاورزی طی ۴ ماه گذشته در استان جمع آوری شده اند.    

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.