رئیس مجلس کره‌شمالی خواستار خروج اسرائیل از سرزمین فلسطینیان بدون هیچ قید و شرطی شد و گفت: رژیم‌صهیونیستی باید به شهرک‌سازی‌ها در نوار غزه خاتمه دهد.

اسرائیل بدون قید و شرط از فلسطین خارج شود/ شهرک‌سازی‌ها پایان یابد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، تام چوک رئیس مجلس کره شمالی در ششمین کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین که در سالن اجلاس سران در حال برگزاری است، در سخنانی گفت: آرمان فلسطین بر اساس پیروزی، عزت و حق بنا شده است و مسئله فلسطین برای ما مسئله مرگ و زندگی است.

وی افزود: باید گفت که مردم فلسطین مبارزات به حقی را علیه صهیونیسم آغاز کرده‌اند و رهبر ما معتقد است که مجلس کره شمالی باید همواره از آرمان و حقوق ملت فلسطین دفاع کند.

رئیس مجلس کره شمالی اضافه کرد: هر چند اقداماتی برای حمایت از آرمان‌های ملت فلسطین انجام شده اما با وجود رفتارهای آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها این اقدامات کافی نبوده است.

وی با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی به دنبال مشروعیت‌بخشی به شهرک‌سازیهاست، گفت: آنها بسیاری از مردم بیگناه فلسطین را کشته‌اند اما هنوز متاسفانه راه‌حلی برای مردم فلسطین پیدا نشده است.

رئیس مجلس کره شمالی تاکید کرد: ما معتقدیم که مردم فلسطین با وجود مشکلات زیاد، پیروز خواهند شد.

چوک اضافه کرد: وقتی کشورهای مسلمان اتحاد داشته باشند می‌توانند انسجام و همبستگی خود را برای پیروزی و مقابله با صهیونیسم حفظ کنند.

وی همچنین خواستار خروج اسرائیل از سرزمین فلسطینیان بدون هیچ قید و شرطی شد و افزود: رژیم صهیونیستی باید به شهرک‌سازیها در نوار غزه خاتمه دهد و ما کشورهای حامی آرمان فلسطین نیز باید از مداخله ایالات متحده آمریکا پیشگیری کنیم.

رئیس مجلس کره شمالی تصریح کرد: باید مردم فلسطین حق تعیین سرنوشت برای آینده‌شان را داشته باشند.

چوک ادامه داد: تمامی افرادی که خواهان صلح و عدالت هستند باید مداخله سلطه‌جویانه امپریالیسم را نادیده بگیرند و با آنها برخورد کنند.

وی با بیان اینکه کره شمالی قصد دارد قدرت هسته‌ای خود را در جهت مقابله با امپریالیسم آمریکا افزایش دهد، گفت: قدرت‌ها می‌گویند که تجهیزات دفاعی ما خطری برای صلح جهان است اما ما همواره سعی داریم بر اساس قوانین بین‌المللی به حقوق حقه خود دست پیدا کنیم.

رئیس مجلس کره شمالی در همین زمینه تاکید کرد: خوشبختانه با رهبری کشور خود توانسته‌ایم قدرت هسته‌ای را در منطقه داشته باشیم که از این طریق می‌توانیم با ایالات متحده مقابله کنیم.

وی با تاکید بر اینکه کشور کره قصد دارد در آینده با ایران و مردم فلسطین اتحاد و تعامل داشته باشد، گفت: هدف ما از این اتحاد و تعامل مقابله با تهاجم بیگانه است که امیدوارم این کنفرانس فرصت بیشتری برای تحقق آرمان مردم فلسطین ایجاد کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.