رئیس مجلس مالزی با تاکید بر اینکه مالزی از مردم فلسطین حمایت می‌کند، اظهار داشت: ما چندین بار تلاش کردیم قطعنامه‌هایی را در شورای امنیت علیه اسرائیل تصویب کنیم، اما چین، آمریکا، روسیه و فرانسه پیش قطعنامه‌های ما را برای اسرائیل وتو کردند.

رئیس مجلس مالزی: از مردم فلسطین حمایت می‌کنیم

به گزارش قدس آنلاین، امین مولیا در نشست نوبت صبح ششمین کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین که در سالن اجلاس سران در تهران درحال برگزاری است، گفت: ما در قرن بیست و یک شاهد تصرف و تسخیر فلسطین توسط اسرائیل هستیم و به نظر می‌رسد که همچنان برای صلح و آشتی مشکلات پابرجا است.

وی با تاکید بر اینکه مالزی از مردم فلسطین حمایت می‌کند، اظهار داشت: ما چندین بار تلاش کردیم قطعنامه‌هایی را در شورای امنیت علیه اسرائیل تصویب کنیم، اما چین، آمریکا، روسیه و فرانسه پیش قطعنامه‌های ما را برای اسرائیل وتو کردند.

«تغییرات در رهبری کشورها باعث ضربه خوردن به مردم فلسطین شده است، ولی ما باید با اعتقاد به آرمان‌هایمان مسائل فرقه‌ای را کنار گذاشته و به مسیر اصلی‌مان باز گردیم. البته نباید تمامی فعالیت‌ها بر روی مسائل مسلحانه متمرکز باشد.»

رئیس مجلس مالزی با بیان اینکه ما تنفر از خشونت علیه کودکان آن را محکوم می‌کنیم، اظهار داشت:‌ باید با در نظر گرفتن واقعیت‌های جدید جهان برای رسیدن به اهداف خود تلاش کنیم.

«نباید شاخ و شانه کشید و با دسته بندی‌های مذهبی برای خود مشکل ایجاد کنیم. باید با کنار گذاشتن این موضوعات تلاش برای دفع تهدید داعش به کار گرفته شود.»

وی با تاکید بر اینکه اسلام بر پایه بردباری و تسامح بنا شده است، گفت:‌ باید تعصب را از جامعه اسلامی کنار گذاشته و جامعه مسلمانان را به ثبات رساند.

رئیس مجلس مالزی همچنین خاطرنشان کرد: آرزو داریم راه حلی برای مناظره بین اسرائیل و فلسطینیان به دست آید چون خردگرایی می‌تواند موضوع فلسطین را به جلو پیش ببرد.
منبع: فارس
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.