نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس با اشاره به ویژگی‌های مثبت بودجه سال ۹۶ گفت: شفافیت پرداخت‌های دولتی در بودجه ۹۶ دیده می‌شود.

شفافیت پرداخت‌های دولتی در بودجه ۹۶ لحاظ شده است

به گزارش قدس آنلاین،  محمدحسین قربانی نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس در جلسه علنی نوبت عصر مجلس در موافقت با کلیات لایحه بودجه 96 نکاتی را مطرح کرد.
وی در ابتدای سخنان خود ضمن تقدیر از بیانات رهبری در کنفرانس انتفاضه فلسطین، اظهار داشت: از دولت که لایحه بودجه را به موقع به مجلس رساند و اعضای کمیسیون تلفیق و همکاران‌مان در مجلس که به بحث بودجه سال 96 پرداختند، تشکر می‌کنم.

قربانی با اشاره به اینکه بودجه سال 96 اولین تجربه بودجه‌نویسی نمایندگان بود، یادآور شد: در این بودجه شاخص‌های عملی و علمی مهمی گنجانده شده که می‌توان به ویژگی‌های مهمی چون شفاف بودن بودجه و کاهش نقاط ضعف در بودجه‌بندی اشاره کرد.

نماینده مردم آستانه اشرفیه گفت: در بودجه سال 96 به بحث حمل و نقل ریلی، آب و فاضلاب، بهداشت، تولید علم و بازپرداخت صندوق‌های بازنشستگی توجه شده است.

وی با اشاره به افزایش سقف عمرانی و اعتبارات استانی در بودجه سال 96، افزود: اعتبارات استانی از 7 هزار به 17 هزار میلیارد تومان در بودجه سال 96 رسیده که این امر موجب افزایش 15 درصدی بودجه عمرانی استان‌ها می‌شود.

قربانی ادامه داد: رویکرد لایحه بودجه در سال 96 به سمت تولید و اشتغال مولد است که همین امر باعث خودکفایی روستائیان به خصوص در تولید محصولات استراتژیکی چون گندم و برنج می‌شود.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس افزود: توجه به تکمیل پروژه‌های شبکه‌های حمل و نقل ریلی که از توصیه‌ها و دغدغه‌های رهبری و نمایندگان بوده و باعث اتصال کشور به کشورهای دیگر می‌شود نیز در بودجه 96 به خوبی دیده شده است.

وی افزایش بنیه دفاعی کشور را از دیگر شاخص‌ها و ویژگی‌های بودجه سال 96 دانست و گفت: افزایش بنیه دفاعی از شاخص‌های امنیت پایدار و دفع تجاوز احتمالی دشمنان و بیگانگان است که به خوبی در این بودجه دیده شده است. در کنار این مسئله توجه به بخش‌های اجتماعی از جمله حقوق بازنشستگان در بودجه 96 مشاهده شده به شکلی که این سقف را باید تا سقف 3 میلیون تومان برسانیم، زیرا سقف پایین‌تر از 3 میلیون تومان را خط فقر می‌دانیم.

قربانی به برخی دیگر از شاخص‌های بودجه سال 96 اشاره کرد و گفت: واگذاری سرمایه‌گذاری از بخش دولتی به بخش خصوصی به خصوص در بخش‌های عمرانی و تکمیل پروژه‌های ناتمام و همچنین صدور مجوز پرداخت بدهی فرهنگیان از فروش مازاد اموال غیرمنقول و همچنین افزایش سقف صندوق بیمه کشاورزی که مرهمی برای کشاورزان است از دیگر ویژگی‌های این بودجه است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.