وزیر دفاع روسیه از آمادگی سامانه سپر موشکی آمریکا دراروپا برای شرایط جنگی خبر داد.

آماده باش جنگی سپر موشکی آمریکا در اروپا

به گزارش قدس آنلاین به نقل از العالم، "سرگئی  شویگو " روز سه شنبه 21 فوریه در سخنرانی خود  در مرکز روابط بین الملل وزارت خارجه روسیه از استقرار سامانه ای وابسته به سپر موشکی آمریکا در رومانی در سال 2016 خبر داد و گفت که سپر موشکی آمریکا در اروپا در حالت آماده باش اولیه برای حالت جنگی قرار گرفته است. وی افزود: طرحی نیز برای  استقرار موشک های رد یابی استاندارد 3 در پایگاه دیگری  برای سپر موشکی لهستان تا پایان سال جاری در حال بررسی است.

وی، همچنین، اشاره کرد که بودجه نظامی کشورهای عضو ناتو به 900 میلیارد دلار می رسد که ده ها برابر بیشتر از میزان بودجه نظامی روسیه است.

گفتنی است پروازهواپیماهای رد یابی ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه طی ده سال گذشته سه برابر و نزدیک مرزهای جنوب غربی این کشور به هشت برابر افزایش یافته است.

وزیر دفاع روسیه اضافه کرد علی رغم همه این تحولات منفی بر آمادگی مسکو برای آغاز مذاکرات برابر با اروپا درباره مسائل امنیت بین المللی و منطقه تاکید و به از سرگیری همکاری  شورای روسیه ناتو در سال گذشته اشاره کرد.
وی گفت: محافل بین المللی دیگراز جمله کنفرانس امنیت بین المللی مسکو و تیم های کاری گروه طرفدار سوریه را  می توان برای توسعه شراکت میان روسیه و ناتو به کار گرفت.

شویگو گفت روسیه و ناتو می توانند در راستای مبارزه با تروریسم بین المللی و در درجه اول با انتشار گروه تروریستی داعش مقابله کنند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.