گروههای حساس همزمان با آلودگی هوا باید مراقب خود باشند چرا که با افزایش غلظت آلاینده ها خسارات جبران ناپذیر و حتی مرگ به سراغ آنها می آیند.

گروه‌های حساس در برابر آلودگی هوا را بشناسید

به گزارش قدس آنلاین،  سکون هوا و افزایش تردد شهروندان در سطح شهر در نیمه دوم سال باعث افزایش غلظت آلاینده ها و در پی آن آلودگی هوا در شهرهای صنعتی و کلانشهرها می شود.وارونگی هوا افزایش غلظت آلاینده ها باعث می شود تا شهروندان برای تردد در سطح شهر با مشکلات بسیاری روبرو شوند. 


وارونگی هوا علت اصلی مراجعات به اورژانس
وارونگی هوا و افزایش غلظت آلاینده ها در کلانشهرها همزمان با سکون هوا، باعث شده است تا شهروندانی که برای کار در سطح شهر به ویژه مرکز پایتخت حاضر می شوند، با مشکلات تنفسی روبرو می شوند.


اسماعیل فراهانی معاون اورژانس تهران با بیان اینکه ماموریت های اورژانس در روزهای آلوده 20 درصد بیشتر می شود، گفت: ماموریت های ما در روزهای آلوده به علت تماس های شهروندان تا 20 درصد بیشتر می شود. برای این روزها آمبولانس هایی را در مناطق مختلف شهر مستقر می کنیم.


وی ادامه داد: بیشترین مراجعات به اورژانس در روزهای آلوده افرادی هستند که دارای بیماری ریوی بوده یا سن بالایی دارند. 

افزایش مرگ و میر در روزهای آلوده
در حالی که از ابتدای آب ماه با افزایش آلوده هوا در کلانشهر تهران، مسئولان دولتی به فکر انکار موضوع آلودگی هوا و خطرات ناشی از آن بودند،حبیب کاشانی عضو شورای شهر اعلام کرد در تهران تنها در آبان ماه به علت آلودگی هوا 412 نفر بیشتر جان خود را از دست دادند.
این عضو شورای شهر اعلام کرد،این تلفات همگی ناشی از اثر گذاری آلودگی هوا روی بیماران، کودکان و افراد حساس جامعه است. 

گروههای حساس جامعه چه کسانی هستند
براساس اعلام شاخص های آلودگی هوا، هرگاه میزان ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون موجود در هوا از روی عدد 100 عبور کند، هوا برای گروههای حساس ناسالم شده و این افراد نباید در فضای باز به فعالیت طولانی مدت بپردازند.


گروههای حساس شامل شامل کودکان ،سالمندان ،بیماران قلبی و ریوی و زنان باردار است. این اقشار جامعه همزمان با افزایش غلظت آلاینده ها بیش از سایر دیگران در معرض خطرات جبران ناپذیر هستند.

منبع: میزان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.