شهرکرد- بخشدار مرکزی فارسان گفت: تا کنون ۲ میلیارد ریال اعتبار جهت بازسازی و تجهیز منطقه تاریخی پیرغار اختصاص یافته است.

«پیرغار» آماده پذیرایی از گردشگران نوروزی است

به گزارش قدس آنلاین، پریسا مالکی صبح چهارشنبه از اختصاص دو میلیارد ریال اعتبار از سال ۹۳ به منطقه گردشگری پیرغار در شهرستان فارسان خبر داد و اظهار کرد: رفاه و آسایش مسافران و گردشگران نوروزی از امور مهمی است که در جذب گردشگر اهمیت بسیار دارد.

وی با بیان اینکه از سه سال گذشته جهت آماده سازی فضای کانون گردشگری پیرغار تمهیداتی در نظر گرفته شده است، افزود: در اطراف چشمه نرده گذاری صورت گرفته تا از خطرات احتمالی جلوگیری شود.

مالکی با بیان اینکه پله های ورودی پیرغار هم تعمیراتی صورت گرفته افزود: در مظهر چشمه برای استراحت و اقامت موقت گردشگران تمهیداتی صورت گرفته که بر نمای ظاهری چشمه هم زیبایی داده است.

وی افزود: همچنین در اطراف این منطقه سیستم های دفع فاضلاب تعبیه شده و سرویس های بهداشتی تعمیر یا جدیدا احداث شده اند.

گفتنی است کانون گردشگری پیرغار مکانی دیدنی در شهرستان فارسان و روستای ده چشمه است که کتیبه هایی از دوره سردار اسعد بختیاری در آن باقیمانده که برخی وقایع مربوط به مشروطیت را بیان می کند. در این منطقه آبشار پیرغار واقع شده که طبیعتی شگفت انگیز در منطقه ایجاد کرده است. این طبیعت زیبا و دل انگیز در فصل های بهار و تابستان پذیرای گردشگران بسیاری از سراسر کشور است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.