ساری- استاندار مازندران گفت: با وجود کاهش دو درصدی بیکاری در استان طی سه سال گذشته، هنوز ۱۰۰ هزار فارغ التحصیل جویای کار در استان داریم.

مازندران ۱۰۰ هزار نفر جویای کار دارد

به گزارش قدس آنلاین، ربیع فلاح جلودار صبح چهارشنبه در سیزدهمین کنفرانس بین المللی صنایع در بابلسر به جایگاه ششم مازندران در اقتصاد ایران اشاره و اظهار کرد: مازندران بیش از ۲۴هزار کیلومتر مربع وسعت دارد که حدود یک و ۴۶ صدم از وسعت کشور را به خود اختصاص داده و با جمعیت ۳ و ۲ دهم میلیون نفری، حدود چهار درصد جمعیت کل کشور را در خود جای داده است.

وی با بیان اینکه شرایط آب و خاک استان، امنیت غذایی برای مردم فراهم آورده است، افزود: محصولات استراتژیکی مانند برنج، مرکبات، ماهی و درختچه های زینتی و تنوع مختلف محصولات کشاورزی این امنیت غذایی را در استان ایجاد کرده است.

ظرفیت های مازندران در جذب سرمایه بی بدیل است

استاندار مازندران با تأکید بر اینکه این استان رتبه اول تنوع محصولات کشاورزی را در کشور دارد، افزود: دسترسی به زیرساخت های متنوع حمل و نقل، همجواری با مرکز کشور  و راه های ارتباطی متعدد و کشورهای حوزه دریای خزر و وجود بنادر فرصت های بسیاری برای سرمایه گذاری و همکاری با کشورهای همسایه و همچنین کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشور را فراهم کرده است.

وی ادامه داد: در ۱۰ ماه گذشته مازندران بیش از ۴۱ میلیون نفر گردشگر جذب کرده و جاذبه هایی مانند جنگل، چشمه های آب معدنی، دریاچه ها، زیستگاه های حیات وحش و جاذبه های تاریخی و فرهنگی این استان هدف گردشگران بوده است.

فلاح جلودار به صدور ۷۱۳ پروانه بهره برداری با ارزش دو هزار میلیارد تومان در سه سال گذشته اشاره کرد و گفت: در این مدت بیش از هزار میلیارد تومان در صنایع بزرگ استان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه هزار میلیارد تومان زیرساخت کشاروزی به کشاورزان مازنی اختصاص یافته است، افزود: بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت به ۹۸۴ واحد تولیدی کشاورزی و صنعتی در ده ماه گذشته پرداخت شده است.

استاندار مازندران با بیان اینکه طی سه سال گذشته بیش از ۱۰۰هزار اشتغال در استان ایجاد شده است، افزود: میزان بیکاری حدود ۲ درصد کاهش یافته و با وجود این فعالیت ها بیش از ۱۰۰هزار نفر فارغ التحصیل جویای کار در استان داریم.

دانشگاه ها پیشران توسعه هستند

وی با بیان اینکه امیدواریم این کنفرانس ها زمینه ای برای کارآفرینی فراهم کند، افزود: دانشگاه ها پیشران توسعه هستند و چنین همایش هایی امکان تبادل اطلاعات را ایجاد خواهد کرد و فرصت هایی برای توسعه فراهم می کند.

فلاح افزود: باید با بازنگری و ارتقا ظرفیت‌ها بالقوه و بالفعل صنعت، کشاورزی و گردشگری استان امکان افزایش ایجاد اشتغال، تولید ثروت و ارتقا جی. پی. آر استان در اقتصاد ملی و درآمدزایی برای مردم را ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه ۲۰ درصد از فارغ‌التحصیلان استان در حوزه آی. تی هستند، گفت: اسقرار و توسعه دانشگاه‌های مختلف در استان باعث پیشرفت در عرصه‌های مختلف خواهد شد و یکی از موضوعاتی که باید در حوزه آی. تی پیگری شود، رونق اشتغال‌زایی در این عرصه است.

وی همچنین افزود: بیش از ۲۳ درصد مردم استان در حوزه کشاورزی، ۲۲ درصد در صنعت و ساختمان و ۵۵ درصد در بخش خدماتی مشغول به کارند و برای هر کدام از اینها باید تلاش صورت پذیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.