رشت- نماینده‌ مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی از سرمایه‌گذاری و مشارکت ۳ میلیارد و ۲۱۲ میلیون ریالی بنیاد برکت در طرح‌های توانمندسازی اقتصادی، آموزشی، فرهنگی و درمانی در مناطق محروم و روستایی گیلان خبر داد.

بنیاد برکت ۳۲۰۰ میلیارد ریال در گیلان سرمایه گذاری کرد

به گزارش قدس آنلاین، اسدالله عباسی با بیان این‌که ساخت مراکز فرهنگی، مساجد، مدارس مجهز به ملزومات آموزشی و کتاب‌خانه‌ها توانسته چهره‌ روستاها و مناطق محروم را دگرگون کند، ‌بیان داشت: رونق اقتصادی در مناطق محروم و ایجاد اشتغال پایدار در کنار اقدامات آموزشی و فرهنگی و علمی کار بسیار پسندیده‌ای است که نشان از اقدامات بنیاد برکت در جهت توسعه‌ همه‌جانبه دارد.

وی افزود: هم‌اکنون در این منطقه اقداماتی مشترک بین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بنیاد برکت در یکی از دهستان‌ها آغاز شده و انشاءالله در آینده‌ نزدیک به ثمر خواهد نشست.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس دهم تصریح کرد: قرار شده این منطقه به عنوان روستای نمونه در زمینه‌ عمران، اشتغال‌زایی و بهداشت و درمان توسعه یابد.

همچنین نماینده‌ مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشارکت بنیاد برکت در چندین طرح کشاورزی، ‌تولیدی و اقتصادی استان به منظور توانمندسازی اقتصادی مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌یافته، ‌ بیان داشت: این بنیاد برای کمک به مردم مناطق محروم استان گیلان، در شش طرح با سرمایه‌گذاری بالغ بر۸۰۰ میلیارد ریال در زمینه‌های تولید محصولات لبنی، الیاف مصنویی، کود کشاورزی، محصولات صنعتی و معدنی و دامداری مشارکت داشته است.

مهرداد لاهوتی تصریح کرد: تاکنون ما در شهرستان لنگرود از برکت این بنیاد به بهترین شکل بهره‌مند شده‌ایم و امیدوارم این اقدامات در جهت رفع معضل‌هایی که امروز در جامعه وجود دارد به سایر مناطق کشور نیز تسری یابد.

وی کمک به ساخت مراکز آموزشی، فرهنگی، مذهبی، بهداشتی و بیمه‌ روستاییان در استان و روستاهای محروم را مورد اشاره قرار داد و افزود: مدارس در روستاها و مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌یافته‌ شهرهای گیلان باعث رشد و ارتقای علمی و آموزشی جوانان استان شده است.

این نماینده‌ مجلس تأکید کرد: هم‌اکنون مردم در برخی مناطق کشور از نظر آب‌رسانی یا مسکن روستاییان با مشکل مواجه هستند که امیدواریم با کمک بنیاد برکت اقدامات خوبی در این زمینه انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.