قزوین- معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: نظام برنامه ریزی توسعه شهری به کیفیت زندگی شهری بی توجه بوده و این امر آسیب های زیست محیطی بسیاری به دنبال داشته است.

نظام برنامه ریزی توسعه شهری به کیفیت زندگی بی توجه بوده است

به گزارش قدس آنلاین، محمد سعید ایزدی در سیزدهمین همایش شهر و سیمای شهری که چهارشنبه در سالن تربیت معلم شهید رجایی قزوین برگزار شد اظهار کرد: در سال های اخیر از توجه به کیفیت زندگی شهری غفلت کرده ایم و برای آسیب های آن باید هزینه های سنگین پرداخت کنیم.

وی با بیان اینکه شاخص های زندگی کیفی در کشور وضعیت مناسبی ندارد، افزود: اینکه در کلان شهرهایی مانند تهران دیگر نفس کشیدن هم سخت شده، نشان می دهد که در نظام برنامه ریزی توسعه شهری به کیفیت بی توجه بوده ایم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه مسائل زیست محیطی در شهرها زیرسوال رفته، افزود: ایمنی در زندگی شهری از دیگر اموری است که مغفول مانده است.

وی به حادثه پلاسکو اشاره کرد و گفت: آسیب های انسانی ناشی از بی توجهی به ایمنی و کیفیت زندگی شهری بسیار سنگین تر از مسائل مالی است و باید بررسی کنیم در اسناد توسعه چقدر به ایمنی توجه کرده ایم و چگونه می خواهیم جبران مافات کنیم.

ایزدی یادآورشد: توجه به هویت شهری، امور زیست محیطی، امنیت، محورهای مهم و اولویت داری است که باید توسط مسئولان و کارشناسان و مدیران شهری مورد توجه و بررسی قرار گیرد.

وی گفت: در دولت یازدهم به امنیت و کیفیت در زندگی شهری توجه جدی شده است تا با بهره گیری از مشارکت متخصصان و مردم بتوان در این مسیر گام برداشت.

مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری کشور اضافه کرد: باید مولفه های شهری را بازشناسی کنیم و اندیشه های ایران شهر به گفتگو گذاشته شود تا انقطاع تاریخی گذشته جبران شود.

ایزدی گفت: بازآفرینی شهری می تواند خلاء مغفول مانده کیفیت شهری را برطرف کند و تلاش می کنیم تا ابعاد توسعه را در همه ابعاد اقتصادی، زیست محیطی و اجتماعی در این برنامه اجرایی کنیم.  

وی بیان کرد: در این سیاست و نظام برنامه ریزی نگاه از پایین به بالاست و باید تلاش کنیم تا همگام با مردم و نیازهای آنها متناسب با توقعات وخواسته های شهروندان حرکت کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآورشد: اگر بتوانیم نیازهای محلات را بشناسیم و مناطقی مانند دیمج و سردار در قزوین را احیاء کنیم می تواند الگوی خوبی در اجرا باشد و ما را در ادامه مسیر هدایت کند.  

ایزدی گفت: تمامی سیاست ها، تصمیم گیری و برنامه ریزی مدیران شهری باید زمینه تحقق شهرهایی ایمن، سلامت، با کیفیت برای زندگی آرام مردم را فراهم کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.