تبریز- انجمن داروسازان شعبه آذربایجان‌شرقی اعلام کردند: هفت ماه است سرمایه در گردش داروخانه‌ها را که لازمه‌ تامین دارو برای ارائه خدمات دارویی است، سازمان‌های بیمه باز پس نداده‌اند.

سازمان‌های بیمه سرمایه در گردش داروخانه‌ها را  پس نمی‌دهند

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، داروسازان، مدیران و مسؤولان داروخانه‌های آذربایجان‌شرقی، در واکنش به ادامه تاخیر طولانی در پرداخت مطالبات داروخانه‌ها توسط سازمان‌های بیمه‌ در محل انجمن داروسازان استان نشستی برگزار کردند و در پایان بیانیه‌ای را نسبت به این موضوع صادر کردند.

در این بیانیه آمده است: «مطالبات داروخانه‌ها از سازمان‌های بیمه سلامت و تامین اجتماعی علی‌رغم پیگیری‌های مداوم هنوز تسویه نشده و انگار این درد مزمن و این رفتار غیر قابل توجیه سازمان‌های بیمه پایانی نخواهد داشت؛ ما مسؤولان و موسسان داروخانه‌های استان در شرایطی به پایان سال نزدیک می‌شویم که:

۱-هفت ماه است سرمایه در گردش داروخانه‌ها را که لازمه‌ تامین دارو برای ارائه خدمات داروئی است، سازمان‌های بیمه باز پس نداده‌اند.

۲-از بانک‌ها برای جبران سرمایه خوابیده در صندوق‌های بیمه، وام باسود کلان اخذ کرده‌ایم تا خدمت‌رسانی به مردم متوقف نشود که این مبالغ نیز به سرنوشت سرمایه اصلی دچار شده است.

۳-با یک محاسبه ساده می‌توان دریافت که در این تعاملات سود داروخانه‌ها نیز مستهلک شده است.

۴-توان پرداخت بدهی به شرکت‌های دارویی را نداریم .چک‌ها و اسناد بهادار ما واخواست شده‌اند، .حیثیت شغلی و اجتماعی ما در حال خدشه‌دار شدن است.

۵-در پرداخت هزینه‌های جاری داروخانه‌ها مستاصل مانده‌ایم.

۶-باز نگری در قرارداد فی مابین و تضمین پرداخت مطالبات و تامین خسارت دیرکرد به نتیجه نرسیده است.

انجمن داروسازان شعبه آذربایجان‌شرقی با صراحت اعلام می‌کنیم که در این شرایط اسف‌بار، داروخانه‌ها دیگر قادر به تامین سرمایه لازم جهت ادامه ارائه خدمات نیستند؛ نه اینکه مایل نباشیم، بلکه توان و رمقی باقی نمانده است، از طرفی توقف ارائه خدمات دارویی به بیماران را به صرف اخلاق و غیرت و همیت حرفه‌ای خود بر نمی‌تابیم.

در این بیانیه تصریح شده است: از مسؤولان سازمان‌های بیمه تقاضا می‌کنیم به حکم قانون، شرع، قرارداد، مصلحت بیماران و ... بدهی خود به داروخانه‌ها را طی هفته جاری و حداقل تا آخر دی ماه تسویه کنند، در غیر این صورت چاره‌ای نخواهد ماند به‌جز اینکه، ما امضاکنندگان این قطعنامه در سازمان‌های بیمه سلامت و تامین به انتظار تسویه بدهی خود بنشینیم.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.