استان ها-گیلان: شبکه برق استان گیلان بنا بر گفته استاندار شبکه‌ای فرسوده است که در طول سه دهه گذشته هیچ گونه اقدامی در راستای نوسازی آن شنده و از طرفی این استان با وجود خاطرات برفی گذشته تنها یک دستگاه گریدر یخ شکن در اختیار دارد و باید گفت ستاد بحران این استان با بحران امکانات روبرو ست.

مقابله با بلایای طبیعی از شعار تا واقعیت

به گزارش قدس آنلاین،بارش برف سنگین در هفته گذشته که قطع آب و برق ۲۳۰ هزار مشترک زا به همراه داشت مهر تاییدی بر این مدعا زد و آمادگی ستاد مدیریت بحران این استان را در طبق سنجش قرار داد.

هر جند در همین راستا محمدعلی نجفی استاندار گیلان با نشست های متعدد به مردم اطمینان می داد که مشکلی نیست اما در وتقع بیش از ۳ روز گیلانی در خاموشی مطلق فرو رفتند تا اینکه گردان سپاه پاسداران برای حل این مشکل آستین همت را بالا زدند.

آمادگی شهرداری از شعار تا واقعیت

هر چند با آغاز بارش ها سخنگوی شورای‌اسلامی رشت با بیان اینکه مردم نگران بارش برف نباشند وی نیز از آمادگی ستادبحران شهرداری رشت و گیلان خبر داد اما  فاطمه شیرزاد حتی آنقدر از مسئولان مدیریت‌شهری و استان مطمئن بود که بیان کرد: به استقبال بارش‌برف می رویم.

در شان مردم خدمات ارایه نشد

این در حالی است که عضو شورای اسلامی شهر رشت می گوید: در بحران برف ما نتوانستیم خدماتی را که شایسته مردم رشت بود ارائه دهیم.

باقری خطیبانی با اشاره به اینکه از بودجه سال امسال از ۸۵۰ میلیارد تومان بودجه ۳۶ درصد محقق شدهادامه می دهد: بودجه شهرداری غیرکارشناسی بسته می‌شود افزود: پروژه‌هایی که در شهر نیمه کاره است و پروژه‌های جدیدی که آغاز می‌شود سبب شده مشکلات مالی گریبانگیر شهرداری شده و هنوز مطالبات پاکبانان شهر و آتش‌نشانان در سال گذشته پرداخت نشده است.

عضو شورای اسلامی شهر رشت گفت: شعاری در مدیریت شهری راه افتاده است که "راه بیندازیم و جا بیندازیم" و چون با کمبود وقت مواجه هستیم از کیفیت بکاهیم در حالی که با این شعار بیشترین ضرر متوجه مردم است.

امکانات نداریم

مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان با بیان اینکه در استان گیلان پس از بارش برف به علت اقلیم خاص منطقه، برف دچار یخ زدگی می شود افزود: در استان گیلان تنها یک گریدر یخ شکن برای پاکسازی جاده ها در مواقع یخ زدگی داریم.

خاوری با بیان اینکه در سال های گذشته ۵۵ کارگر در اداره راه و شهرسازی مشغول به کار بودند اما در حال حاضر فقط پنج کارگر در این اداره مشغول هستند تاکید کرد: عمر ماشین آلات و تجهیزات در استان گیلان بسیار پایین است و تعداد ماشین آلات و تجهیزات در استان گیلان بسیار محدود است.

در همین زمینه مدیرکل راه و شهرسازی گیلان هم به عمر بالای ماشین‌آلات راهداری اشاره کرد و گفت: ماشین‌آلات راهداری فرسوده است. «شعبانعلی خاوری» با اشاره به بارش برف اخیر در گیلان اظهار کرد: از آغاز بارش برف تمام راهداران در محورهای استان حاضر بودند.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه جابه‌جایی ماشین‌آلات از موضوع‌های مهم در مواقع بروز حوادث غیر مترقبه است، تصریح کرد: تنها ۳ تریلی برای جابه‌جایی ماشین‌آلات سنگین در استان داریم.

۵۰ درصد شبکه برق فرسوده است

جمشید طالبی با بیان اینکه  بارش برف اخیر بیش از ۶ میلیارد تومان به شبکه توزیع برق استان خسارت وارد کرد ادامه داد: در بارش برف اخیر در گیلان برق بیش از ۲۳۰ هزار مشترک در استان قطع شد افزود: این میزان از مشترکان شامل ۴۵۱ روستا در گیلان می‌شد.

وی با اشاره به اینکه تجهیزات سپاه پاسدران گیلان کمک ویژه‌ای در راستای تسریع اقدامات عملیات برق رسانی در استان داشت افزود:  خودروهای کمک دار از سوی سپاه پاسداران استان در اختیار اکیپ‌های عملیاتی برق استان قرار گرفته بود سرعت در عملیات را به طور چشمگیری افزایش داد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان عمر بیش از  ۵۰ درصد شبکه توزیع برق گیلان را بیش از ۲۵ سال عنوان کرد و گفت: در سال‌های اخیر به‌طور شایسته و مورد نیاز استان در حوزه توزیع برق تخصیص اعتبار نداشتیم.

ستاد بحران دچار بحران

در شرایطی که همه مسئولان دستگاه‌های خدمات‌رسان به کمبود تجهیزات و امکانات در استان اشاره می کنند، اغلب ماشین آلات فرسوده هستند و تنها یک ماشین یخ شکن در سطح استان داریم که دارای عمر بالای ۲۰ سال است، چطور می توانیم به مقابله با بحران بپردازیم؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.