مشهد- ۵ اسفند سالروز آغاز به کار انجمن معتادان گمنام است که ۱۸ سال پیش در سال ۱۳۷۷ در خراسان رضوی و مشهد پا گرفت.

انجمن معتادان گمنام خراسان رضوی ۱۸ ساله شد

به گزارش قدس آنلاین، پروانه فعالیت این انجمن به ثبت وزارت کشور و خراسان رسیده و در حال حاضر در تمام شهرها و اغلب روستاهای خراسان رضوی بین ۱۵ تا ۲۰ نفر عضو دارد که در قالب ۵۴۶گروه شامل ۵۰۵گروه مرد و ۴۱ گروه زن هستند. این تعداد تا کنون روزانه ۲۴۰۰ جلسه مختلف برگزار کرده اند.

انجمن معتادان گم نام  یک انجمن غیر انتفاعی از زنان و مردان معتادی است که دور هم جمع می‌شوند تا با کمک هم زندگی بدون مواد مخدر را بیاموزند. هدف اصلی این انجمن رساندن پیام به معتادانی است که از اعتیاد خود در عذابند تا به آن‌ها بگوید اگر بخواهند می‌توانند اعتیاد خود را ترک کنند .این در حالی است که شرکت در جلسات این انجمن کاملاً رایگان است.

در این انجمن روش درمانی کمک معتاد به معتاد است. در واقع با ۱۲ قدم و ۱۲سنت به یکدیگر کمک می‌کنند تا یک معتاد ابتدا متوجه مشکل اصلی خود شده وبیماری اعتیاد را بشناسد و راه‌هایی را بیاموزد که قدرت مقاومت پیدا کند و دیگر به سمت استعمال مواد نرود؛ چنان که از وسوسه دور شده و روابط بین اعضا و بیرون از جمع آنان سازماندهی و چارچوب‌های آن‌ها تعیین می‌شود.

این انجمن که در کشورهای دیگر هم فعال است سال ۱۳۶۹ وارد ایران شد و هم اینک در سطح کشور حدود ۴۰۰ هزار نفر عضو دارد.

البته این‌ها فعالیت‌های خارج از گروه هم دارند به طوری که برخی از این اعضا وارد زندان‌ها و کلینیک‌ها  می‌شوند تا پیام انجمن را به افراد معتاد برسانند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.