رشت- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان گفت: امیدواریم تا پایان سال، اعتبار لازم به ستاد بحران تخصیص یابد تا بتوانیم خسارت های ناشی از بارش برف سنگین را جبران کنیم.

خسارت ها را با تخصیص اعتبار لازم به ستاد بحران گیلان جبران می کنیم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری گیلان ، حجت شعبان پور درخصوص آخرین وضعیت اختصاص ۷۰۰ میلیارد ریال به اداره کل مدیریت بحران استانداری گفت: ۳۰۰ میلیارد ریال از ۷۰۰ میلیارد ریال اختصاص یافته در بخش مدیریت بحران مربوط به مطالبات پره‌های صیادی است و ۴۰۰ میلیارد ریال دیگر نیز تخصیص نیافته است.

وی ادامه داد: ۳۰۰ میلیارد ریال از این اعتبارات از مصوبات سفر دکتر روحانی برای پرداخت مطالبات چندین ساله صیادان است و ستاد مدیریت بحران نمی‌تواند این اعتبار را در بخش‌های دیگر خسارت دیده‌ استان هزینه کند.

به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان، مبلغ ۴۰۰ میلیارد ریال دیگر نیز که ابلاغ شده، هنوز تخصیص داده نشده است.

وی با بیان اینکه امسال نقدینگی برای جبران خسارت ها به استان گیلان پرداخت نشده ، گفت : انتظار داریم تا پایان سال تخصیص لازم انجام شود تا بتوانیم خسارت‌های گذشته را جبران کنیم.

شعبان پور افزود: به دلیل بروز بلایای طبیعی و حوادث پیش بینی نشده در سال ۹۵، زیر ساخت‌های استان آسیب جدی دیده اما بدلیل عدم تخصیص اعتبارات سارمان مدیریت بحران، نتوانستیم این زیر ساخت ها را به خوبی ترمیم کنیم.

وی با اشاره به اینکه در چند سال اخیر زیر ساخت‌های استان در حوادث مختلف بیش از سه هزار میلیارد ریال خسارت دیده ، گفت : در صورتیکه ۴۰۰ میلیارد ریال نیز بصورت کامل تخصیص یابد، در مقابل حجم خسارت‌ها مبلغ کمی است و انتظار داریم مبالغ تخصیص یافته برای بازسازی تاسیسات زیربنایی و سایر بخش های خسارت دیده افزایش یابد.

معاون استاندار گیلان یادآور شد: برف نیمه بهمن ماه به ۹ شهر و ۸۰۰ روستای گیلان یک هزار و ۵۹۶ میلیارد ریال خسارت وارد کرد و خسارت برف پایان بهمن نیز به زودی اعلام می شود.

استان گیلان در بهمن ماه امسال، شاهد بارش دو برف سنگین بود؛ یکی در نیمه بهمن و دیگری در پایان این ماه. ارتفاع نخستین برف در رشت نزدیک به ۶۰ سانتیمتر و برف دوم نزدیک به ۱۱۰ سانتیمتر گزارش شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.