یز د- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزدگفت: استان یزد یکی از قطب های مهم گردشگری کشور می باشد گسترش و ایجاد بوم گردی های سنتی یکی از مهمترین اهداف این سازمان می باشد.

گسترش بوم گردی های سنتی از مهمترین اهداف میراث فرهنگی استان است

به گزارش قدس آنلاین، فاطمه دانش یزدی صبح پنج شنبه در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر استان یزد که با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور برگزار شد اظهار داشت: حضور گردشگران داخلی وخارجی در استان یزد رشد چشمگیری داشته و این استان آمادگی   پذیرش روزانه ۹۷ هزار مسافر نوروزی در یزد در ایام تعطیلات نوروز دارد.

وی درخصوص  برنامه‌های نوروز استان یزد افزود: این استان یکی از استان‌های هدف گردشگران نوروزی است و برگزاری جشن بزرگ نوروز و برپایی بزرگترین سفره هفت سین نوروزی از مهم‌ترین برنامه‌هایی می باشد که این ایام در استان  برگزار گردد.

دانش تصریح کرد: یزد ظرفیت بسیار بالایی در زمینه روستاهای هدف گردشگری دارد و در روستاهای تاریخی استان اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی رواج بسیاری پیداکرده است.

وی با بیان اینکه در کنار گردشگری تاریخی، گردشگری طبیعی هم در یزد از جایگاه خاصی برخوردار است افزود: یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های گردشگری طبیعی استان یزد، وجود دو نوع آب وهوای متفاوت کویر و کوهستان در استان است که باعث جذب گردشگران با علاقه‌های مختلف شده است.

این مسئول  خاطرنشان ساخت: برنامه‌ریزی جهت استقرار پایگاه‌های اطلاع‌رسانی و مراکز اطلاع‌رسانی گردشگری در مبادی ورودی شهرها، اجرای برنامه‌های مفرح کویرنوردی در مناطق نمونه گردشگری، برگزاری مسابقه فرهنگی و ورزش‌ها و بازی‌های بومی و محلی به صورت روزانه با ارائه خدمات رفاهی و برپایی جشنواره و نمایشگاه دست پخت و دست‌ساز بانوی یزدی مهمترین برنامه‌های تدوین شده برای مردم یزد و استقبال از مسافران نوروزی در استان یزد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.