شهر کرد- رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان چهارمحال و بختیاری گفت: دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد به دلیل نبود نقدینگی در فراهم کردن تجهیزات و حتی تهیه غذای بیماران با مشکل مواجه شده است.

علوم پزشکی شهرکرد توان تهیه غذای بیماران را ندارد

به گزارش قدس آنلاین، وضعیت دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد از نظر نقدینگی به ‌دلیل پرداخت نشدن مطالبات از سوی سازمان‌های بیمه‌گر نامطلوب است. مرتضی هاشم‌زاده یا بیان این مطلب در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد به دلیل عدم نقدینگی در فراهم کردن تجهیزات و حتی تهیه غذای بیماران با مشکل مواجه شده است.

هاشم‌زاده با اشاره به برگزاری مجمع ملی سلامت جمهوری اسلامی ایران در هشتم اسفند ماه، تصریح کرد: این مجمع به‌منظور ایجاد فرهنگ مشارکت عمومی در تأمین سلامت و تبیین سیاست‌های راهبردی سلامت در مرکز همایش بین‌المللی رازی دانشگاه علوم‌پزشکی ایران برگزار خواهد شد.

وی افزود: در خصوص رفع مشکلات آب شرب استان ناشی از بالا بودن نیترات و کدورت، لازم است شبکه‌های فرسوده انتقال آب با مشارکت مردمی و اعتبارات دولتی اصلاح شوند.

هاشم‌زاده اظهار کرد: در حال حاضر معدوم‌سازی علیه بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در کانون‌های طیور بومی استان انجام شده است.

ذبیح‌الله غریب، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز افزود: حدود ۱۳۰ هزار تن مرغ در کشور ذخیره شده است و خوشبختانه کمبودی وجود ندارد.

وی، اقدام فوری برای جلوگیری و مقابله با بیماری آنفلوانزا را امری ضروری دانست و گفت: احتمال آلودگی و مبتلا شدن به بیماری آنفلوانزا در مرغ‌ها با افزایش سن آن‌ها افزایش می‌یابد. ۲۹ واحد مرغ‌داری‌های استان دارای جوجه‌های بالای ۴۲ روز بودند  و از آنجایی که بیمه، خسارت این واحدها را پرداخت نمی‌کند کشتار مرغ‌های این واحدها انجام  شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.