یزد - رئیس مجمع نمایندگان استان یزد گفت: بناهای تاریخی شناسنامه و هویت تاریخی ملت می باشند و بسیاری از موارد، حفاظت از این اموال و اشیای تاریخی مطابق استانداردهای بین‌المللی نمی باشد.

حفاظت از اموال و اشیای تاریخی مطابق استانداردهای بین‌المللی  نیست

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا تابش صبح پنج شنبه در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر استان یزد که با رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور برگزار شد اظهار داشت: در زمینه‌ی حفاظت از میراث فرهنگی، خلا های قانونی وجود دارد و بیشتر  برنامه‌های حفاظت از میراث تاریخی  با استاندارد  بین المللی مغایرت دارد.

وی افزود: تقاضا داریم که به همه جوانب حفاظت پیشگیرانه، قانونی و استاندارد پرداخته شود و به ویژه در استان یزد به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

این نماینده مجلس تصریح کرد: در جایی که نیاز به فعالیت نمایندگان مجلس برای پر کردن این خلاهاست، آمادگی لازم وجود دارد و در مواردی که دولت باید لایحه‌ای به مجلس  ارائه دهد  لازم است که این کار انجام شود تا شاهد مشکلی در این راستا نباشیم.

تابش خاطرنشان ساخت: یزد از ظرفیت‌های بسیاری در زمینه گردشگری برخوردار است، و یکی از برنامه‌هایی که در قانون به آن اشاره شده تلاش در زمینه واگذاری برخی فعالیت‌ها به سازمان‌های مردم نهاد است که استان یزد می‌تواند پایلوت بسیاری از این فعالیت‌ها باشد.

نماینده مردم اردکان درمجلس گفت: باید از ظرفیت بخش خصوصی برای تکمیل پروژه‌های گردشگری استان کمک گرفت و توجه خاص به تامین نیروی انسانی به ویژه کادر تخصصی در زمینه میراث فرهنگی و گردشگری استان از مهمترین نیازهای یزد در این حوزه است.

وی افزود: امیدواریم مسئولان با تلاش و جدیت، مولفه‌هایی را به نمایش بگذارند که مردم یزد به آن شهره هستند و به این وسیله خاطره خوبی در ذهن مسافران نوروزی به جا بگذارند ومردم هم با پذیرایی شایسته و اخلاق نیکو این حس خوب مردم ایران به یزدی‌ها را در ایام نوروز تقویت کنند.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس نیز در این نشست اظهارداشت: با توجه به ظرفیت‌های بسیاری که در استان یزد وجود دارد، این استان در حال حاضر از حالت ملی خارج شده و به یک ظرفیت بین‌المللی دست پیدا کرده است وباید زمینه توسعه بیش از پیش گردشگری خارجی در استان یزد فراهم شود.

سیدابوالفضل موسوی بیوکی افزود: زیرساخت‌های گردشگری در یزد باید تکمیل شود، تا هم توریست‌های خارجی باید بتوانند راحت‌تر به یزد سفر کنند و هم زمینه‌ای داشته باشیم که گردشگران ایرانی هم جذب این استان شوند.

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: رشد ۸۵۰ درصدی حضور گردشگران خارجی در استان  نشان دهنده این است که یزد می‌تواند رشد چشمگیری  در حوزه گردشکری داشته باشد و یزد در مثلث طلایی گردشگری ایران که شامل یزد، اصفهان و شیراز است فرار گرفته  و می‌تواند جایگاه خوبی در حوزه گردشگری ایفا کند.

موسوی بیوکی با اشاره به  حضور گردشگران خارجی در برنامه‌های مذهبی یزد افزود : علاوه بر گردشگری‌های تاریخی می‌توانیم در زمینه جذب گردشگران مذهبی بیش از پیش گام برداریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.