یزد-رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: استان یزد بزرگترین شهر خشت خام جهان است و با توجه به قرار گرفتن یزد در مثلث طلایی گردشگری، خدمات گردشگری در این استان باید درسطح جهانی و مطابق با استاندارد های المللی ارائه شود.

خدمات گردشگری در یزد باید در سطح جهانی ارائه شود

به گزارش قدس آنلاین، زهرا احمدی‌پور صبح پنج شنبه در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر استان یزد اظهار داشت:  با توجه به اینکه این شهر در فهرست ثبت جهانی شده بسر می برد باید خدماتی که به گردشگران ارئه می شود در سطح بین اللملی باشد و برای نختسین بار در میراث فرهنگی کشور، پرونده ثبت جهانی بافت تاریخی یزد در حال بررسی است و امید است هرچه سریعتر این شهربه ثبت جهانی برسد.

وی افزود: استان یزد ظرفیت‌های گردشگری بالایی دارد که توانسته به تنهایی و در کنار استان‌های دیگر مقصد گردشگری در ایام مختلف سال باشد و استفاده از ظرفیت‌های موجود استان یزد یک فرصت برای استان می باشد .

احمدی پور تصریح کرد: ایجاد مثلث گردشگری یزد، اصفهان و شیراز  نشان از این دارد که این سه استان همیشه در کنار هم توانستند به عنوان سرمایه‌های انسانی زندگی کرده و مناسبات خوبی را رقم بزنند. این امر برای هر سه استان ارزشمند  وقابل تقدیر است.

وی خاطرنشان ساخت: امیدواریم که اتفاقات نو و جدیدی در سال جدید در یزد رخ بدهد و با استفاده از تجربیات سال های گذشته، اشکالات موجود سال‌های قبل را نداشته باشیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور گفت: نوروز یک جشن ملی و تاریخی است و امسال مجددا نوروز با تلاش سازمان میراث فرهنگی، به همراه ۱۲ کشور جهان و با محوریت ایران ثبت جهانی می‌شود.

  احمدی پور افزود: از مدیران کل استان‌ها خواستیم که در گزارش‌های خود اعلام کنند چه خدمات متفاوتی در استان ارائه می‌شود و از ظرفیت سمن‌ها، بخش خصوصی و ادارات دیگر چگونه در توسعه گردشگری استفاده می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.