رئیس کل بیمه مرکزی با تاکید بر اینکه تا زمانی که دیه گران نشود، بیمه شخص ثالث هم گران نخواهد شد، گفت: حتی به دنبال کاهش نرخ این بیمه هم هستیم.

بیمه شخص ثالث گران نخواهد شد / نیازی به دریافت الحاقیه های شخص ثالث نیست

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از صدا و سیما، عبدالناصر همتی با اشاره به ۶۶ ماده و ۵۵ تبصره در ۱۶ آیین نامه اجرایی قانون بیمه شخص ثالث، به تهیه و تنظیم ۸ آیین نامه آن اشاره کرد و گفت: برای حل مشکل ۹۹درصد ارزش افزوده در بیمه نامه شخص ثالث، قرار است یک لایحه جدید به مجلس فرستاده شود.

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: در مورد وزارت بهداشت حدود ۱۰ درصد ارزش بیمه شخص ثالث را می دهیم؛ زیرا هزینه همه کسانی که در سوانح دچار آسیب می شوند، وزارت بهداشت متقبل می شود. در مورد نیروی انتظامی هم سالانه ۲۵۰ میلیارد تومان پرداختی داریم؛ ولی متاسفانه تا به حال به ما گزارشی مبنی بر چگونه هزینه کردن این مبلغ داده نشده است.

وی تصیح کرد: تا زمانی که نرخ دیه افزایش نیابد، قطعا قیمت بیمه شخص ثالث هم گران نخواهد شد. ما بدنبال کاهش هم هستیم.

همتی با اشاره به دیگر ویژگی های قانون جامع بیمه شخص ثالث ادامه داد: دیگر نیازی به دریافت الحاقیه های شخص ثالث نیست و پیش بینی شده تا همه موارد افزایشی را صندوق تامین خسارتهای بدنی پرداخت کند، برای دوماه پایان سال هم تمهیداتی اتخاذ خواهیم کرد که مردم با مشکلی مواجه نشوند .

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: در تدوین جدید قانون بیمه شخص ثالث آمده که طرف مقصر حادثه، دیگر به زندان نخواهد رفت، به هر حال تعهد را یا شرکت بیمه یا صندوق تامین خسارت بدنی انجام می دهد؛ البته به شرطی که عمدی در کار نبوده باشد؛ پیش بینی شده برای کسانی که موفق به خرید بیمه نشده یا شرایط مناسبی نداشته اند؛ حتی الامکان شرایطی فراهم می کنیم که به زندان نروند و نیز بر اساس شرایط افراد، آنها که تخفیف بسیاری دارند بتوانند این تخفیف را بعد از فروش خودرو به افراد درجه یک خود منتقل کنند.

همتی ادامه داد: در قانون جدید آمده که تخفیف یا جرایم فردی که کوپن بیمه نامه اش جدا شده؛ به طور یک جا از بین برود؛ تمهیداتی دیده ایم که کاهش یا جریمه بیمه ای بصورت پلکانی باشد.

وی اظهار داشت: دارندگان خودروهای گرانقیمت را تنبیه نکردیم، در واقع قانون این را می گوید که وقتی خودرو معمولی با یک خودرو گران قیمت تصادف می کند، نرخ تعهدات بیمه ای برای فرد خاطی(خودروی ارزان) فقط ۵۰ درصد نرخ دیه یعنی ۱۲۵ میلیون تومان فعلی در نظر گرفته است. بنابراین آنهایی که خودروی گرانقیمت دارند باید خودشان بیمه بدنه خریداری کنند؛ در غیر این صورت تعهد بیمه ای بیشتر از ۱۲۵میلیون تومان نیست؛ مسئولیت مردم در جامعه اندازه ای دارد، پس نباید توقع داشت کسی که توان مالی ۵۰۰ میلیون تومان ندارد، بتواند خسارت ۵۰۰ میلیونی را پرداخت کند .

همتی افزود: کسانی که خودروی یک میلیاردی سوارند می توانند بیمه ۴میلیونی هم خریداری کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.