یزد- استاندار یزد گفت: توسعه گردشگری خارجی به ارتباط قوی‌تر با کشورهای دیگر جهان هم بر می‌گردد و لازم است علاوه برتقویت بخش خصوصی، زمینه‌های لازم برای بهبود و توسعه روابط با جهان انجام شود.

توسعه گردشگری خارجی در گرو ارتباطات قوی‌ با کشورهای جهان است

به گزارش قدس آنلاین، سیدمحمد میرمحمدی صبح پنج شنبه در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر استان یزد که با رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور برگزار شد  اظهار داشت: بیشترین خدمات گردشگری یزد مربوط به بخش خصوصی است، و بیشترواحدهایی که در زمینه هتل‌ها در استان فعالیت دارند  مربوط به این بخش می باشد و هتل‌های در حال ساخت هم توسط بخش خصوصی در حا ل احداث است وبخش خصوصی بازوی توانمندی برای گردشگری استان محسوب می شود .

وی با اشاره به ظرفیت بالای استان یزد در حوزه گردشگری افزود : نمایندگان مجلس در بررسی لایحه بودجه، اهتمام ویژه برای تامین اعتبار و بودجه لازم برای توسعه گردشگری کشور و به ویژه یزد را داشته باشند .

میرمحمدی تصریح کرد: یکی از مسائلی که در زمینه گردشگری یزد وجود داشت بحث موزه منطقه یزد است که زمینی برای این منظور در خارج از منطقه شهری در نظر گرفته شده بود که با توجه به نامناسب بودن محل آن، یک واحد قدیمی و البته مخروبه برای این منظور در نظر گرفته شد و برای بازسازی این ساختمان نیاز به اعتبار قابل توجهی داریم که بتوانیم ظرفیت جدید و مهمی برای گردشگری یزد ایجاد کنیم.

وی  خاطرنشان ساخت: اشیای ارزشمندی در استان وجود دارد  که ظرفیت عظیمی برای جاذبه‌های گردشگری فراهم می سازد و  ظرفیت‌های بخش خصوصی نیز خوب است اما باید بیش از گذشته رشد پیدا کند ضمن اینکه موضوع گردشگری تنها به زیرساخت‌ها برنمی‌گردد بلکه باید با تعامل و روابط گسترده با کشورها زمینه حضور گردشگران نیز فراهم شود تا ظرفیت‌های داخلی مغفول نماند.

استاندار یزد گفت: گردشگران نقش بسیار مهمی در مسائل فرهنگی دارند و  برخوردها با گردشگران انفعالی است و همیشه مطرح می‌شود که گردشگران روی ما تأثیر می‌گذارند در حالی که ما نیز می‌توانیم روی گردشگران تأثیرگذار باشیم.

میرمحمدی افزود: نگاه ها در این زمینه باید تغییر پیدا کند و اگر بنیان‌های اعتقادی ما سست باشد باید آن را تقویت کنیم تا بجای تاثیرپذیری‌ها تاثیرگذاری شایسته داشته باشیم نه اینکه یک صنعت ارزشمند و درآمدزا را به دلیل تاثیرپذیری احتمالی محروم کنیم.

.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.