بیرجند- مدیرکل تأمین اجتماعی استان خراسان جنوبی آمار بیمه‌شدگان راننده درون و برون شهری را ۹ هزار و ۸۸۷ نفر اعلام کرد  وگفت: این تعداد با احتساب افراد تبعی آنان جمعیتی بالغ بر ۳۸ هزار و ۷۰۹ نفر از خدمات تأمین اجتماعی استفاده می‌کنند.

 ۳۸ هزار  نفر از خدمات تأمین اجتماعی در خراسان جنوبی استفاده می کنند

به گزارش  خبرنگارقدس آنلاین از بیرجند، مجید درویشی صبح پنج شنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد:در بحث رانندگان تعداد ۲۰ نفر راننده زن در استان به طور مستقیم بیمه هستند و نرخ حق بیمه رانندگان برون شهری ۲۷ درصد است که ۱۳.۵ درصد آن سهم بیمه شده و ۱۳.۵ درصد مابقی سهم دولتاست.

وی افزود:بیمه شدگان حمل بار و مسافر برون شهری به رانندگانی که دارای گواهینامه معتبر و متناسب با وسیله نقلیه عمومی بین شهری بوده و دفترچه کار رانندگی آنان  توسط سازمان حمل و نقل و پایانه‌های کشور صادر شده باشد انجام شود.

وی گفت: رانندگان کامیون، کامیونت، کمپرسی و اتوبوس که فاقد کارفرما و هرگونه رابطه کارگری بوده و دارای پروانه اشتغال معتبر در شغل رانندگی از مراجع ذی‌صلاح هستند و رانندگان درون شهری شامل رانندگان  تاکسی درون شهری، آژانس‌ها و وانت بارها جزو این دسته از مشمولان بیمه تأمین اجتماعی هستند.

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان جنوبی بیانکرد: این دسته از مشمولان می‌توانند با مراجعه به سایت رانندگان ثبت‌نام کنند و در صورت داشتن شرایط لازم از مزایای بیمه‌ای برخوردار شوند.

درویشی آمار بیمه‌شدگان راننده درون و برون شهری را ۹ هزار و ۸۸۷ نفر اعلام کرد که با احتساب افراد تبعی آنان جمعیتی بالغ بر ۳۸ هزار و ۷۰۹ نفر از خدمات تأمین اجتماعی استفاده می‌کنند.

وی بیان کرد: در بحث رانندگان تعداد ۲۰ نفر راننده زن در استان به طور مستقیم بیمه هستند و نرخ حق بیمه رانندگان برون شهری ۲۷ درصد است که ۱۳.۵ درصد آن سهم بیمه شده و ۱۳.۵ درصد مابقی سهم دولتاست.

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان جنوبی اظهار داشت: نرخ حق بیمه رانندگان درون شهری نیز ۲۷ درصد بوده که تنها ۱۰ درصد آن مشمول کمک دولت است.

درویشی افزود: به علت حساسیت شغل رانندگی انجام معاینات اولیه و معرفی به کمیسیون پزشکی نیز از شخص متقاضی به عمل می‌آید.

وی تعهدات مورد استفاده برای رانندگان برون شهری را به‌جز بیمه بیکاری شاملبازنشستگی، از کار افتادگی، فوت، خدمات درمانی و غرامت دستمزد، هزینه کفن و دفن، کمک هزینه ازدواج  عنوان کرد و برای رانندگان درون شهری فقط بازنشستگی، از کار افتادگی، فوت و خدمات درمانی اعلام کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.