گرگان- دادستان کل کشور گفت: دستاوردهای علمی اسلامی در حوزه محیط زیست بسیار بیشتر از داشته های تمدن غربی است و تمدن غربی نمی تواند نیاز ما را در حفظ محیط زیست تأمین کند.

حفظ محیط زیست با اتکا بر فرهنگ غنی اسلام امکان پذیر است

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام محمدجعفر منتظری صبح پنج شنبه در نخستین همایش ملی حقوق سبز که در دانشگاه آزاد اسلامی گرگان برگزار شد، احیاء محیط زیست را از مباحث مهم و نیازمند توجه دانست و اظهارکرد: دنیای مدرن و پیشرفته هنوز پی به اهمیت محیط زیست نبرده است.

وی با بیان اینکه باید با اتکا به فرهنگ غنی اسلام و ژرف نگری در معارف دینی و قرآنی به دنیای مدرن حفظ محیط زیست را آموزش دهیم، ادامه داد: آیات قرآن و روایات پیامبر اسلام(ص) و ائمه(ع) به ما نشان می دهد که دستاوردهای علمی ما بسیار فراتر از آن علومی است که غربی ها به آن دست یافته اند.

دادستان کل کشور با تأکید بر اینکه محیط زیست را باید از سیطره اشخاص خارج کنیم، ادامه داد: در این صورت به طور قطع این مشکلات زیست محیطی که مردم با آن درگیر هستند، کاهش می یابد.

وی با بیان اینکه بلایی که امروز بر سر محیط زیست آمده به دلیل واگذاری آن به چنگال عده ای سودجو و منفعت طلب بوده است، ادامه داد: اینکه به ثروتمندان اجازه دهیم در مناطق سرسبز با هر شکلی کاخ، ویلا بسازند به هیچ عنوان پسندیده نیست.

منتظری به این نکته اشاره کرد که انقلاب اسلامی برپایه مبانی دین و قرآن شکل گرفته و نباید اجازه دهیم این بلا بر محیط زیست تحمیل شود، افزود: امروز جامعه ما گرفتار کسانی شده که منافع خود را بر منفعت جامعه ترجیح می دهند و این افراد در همه بخش های کشور حضور دارند.

وی با تأکید بر اینکه جنگل حکم ریه زمین دارد، افزود: یکی از اشتباهاتی که در عرصه واگذاری اراضی انجام دادیم این بود که نباید واگذاری آن ها به صورت قطعی صورت می گرفت و باید صرفا مجوز بهره برداری صادر می شد.

منتظری با بیان اینکه بسیج باید وارد عرصه حفاظت از محیط زیست شود، افزود: بسیج در همه جا یک ناظر مطمئن امین باشد تا بتوان گزارشات نظارتی خوبی در این عرصه داشته باشیم.

وی تصریح کرد: در برخورد با مخربان محیط زیست اگر فرد آیت‌الله، مدیر، امام جماعت، اعضای جریانات سیاسی و هر قشری که باشد هیچ تفاومتی ندارد و از همکاران خواسته‌ایم با متجاوزان به حقوق عامه برخورد کنند و هیچ تفاوتی برای ما ندارد.

دادستان کل کشور در پایان ابراز کرد: به موجب قانون ما می‌توانیم به بسیجیانی که دارای مشخصات معین هستند کارت ضابط بدهیم و از وجود این افراد استفاده کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.