اهواز - رئیس مجمع نمایندگان خوزستان گفت: اگر مشکل آب حل شود خوزستان هم مشکلاتش حل می شود و باید به این مسئله بپردازیم. هر چند باید جلوی معلول ها را گرفت ولی نباید از علت اصلی غافل شد

مشکل آب حل شود خوزستان هم مشکلاتش حل می شود

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین، مجید ناصری نژاد عصر  پنجشنبه در جلسه شورای اداری خوزستان و کارگروه ملی مبارزه با ریزگردها در حضور رئیس جمهور با بیان اینکه خیر کثیر در این منطقه و برکت کشور در این خطه است، به رئیس جمهور و هیئت همراه خیرمقدم گفت.

وی با اشاره به اینکه حق این بود که وقت باشد تا همه نمایندگان خوزستان در این جلسه صحبت کنند. خطاب به ریاست جهموری آمدی جانم به قربانت ولی حالا چرا، باوفا حالا که از پا افتادیم، چرا؟ کاش آن موقع که ما در گرد و غبار بودیم آقای رئیس جمهور اینجا می آمد.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی گفت:  وضعیت مردم خیلی نگران کننده است. دشمن در این مدت مثل گذشته خیلی اشتباه کرده و فکر احمقانه کرد تا از این وضعیت سوء استفاده کند ولی خوب مردم این استان را نشناخته است.

ناصری نژاد ادامه داد: اگر ۱۰۰ ها بار زیر خاک خفه شویم، باز دست از انقلاب و نظام برنخواهیم داشت. دشمنان این پنبه را از گوش خود بیرون دربیاورند که بتوانند از مردم خوزستان سوء استفاده کنند چون نظام خط قرمز ما است و به هیچ وجه از آن دست برنخواهیم داشت.

وی بابیان اینکه از شما خواهش می کنم که مصوبات قبلی را اجرایی کنید تصریح کرد: به عنوان نمونه مصوبات بسیار خوب دولت در سال ۹۳ و همچنین نکته مهم و اساسی بحث انتقال آب و کم کردن آب خوزستان است.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کانون های گرد و خاک و منشأ ریزگرد قبلا مرتع، کشتزار و منبع رزق و روزی مردم بوده و امروز به کانون گرد و غبار تبدیل شده و باید احیا شوداظهار کرد:  آن زمان که داد می زدیم نباید آب را از خوزستان منتقل کرد به خاطر چنین مسائلی بوده است.

وی ادامه داد:  هنوز به بحران اساسی نرسیده ایم و امروز در حال مبارزه با معلول هستیم در حالی که علت اصلی کمبود آب است. کمبود آب و تبدیل کشتزار به مرتع بحث اصلی است که باید آن را مورد توجه قرار داد.

ناصری نژاد  بابیان اینکه تالاب های خوزستان را باید احیا کنیم چرا که بدون هیچ هزینه ای می تواند مقابل گرد و خاک بایستد عنوان کرد: کار به جایی رسید که دل مبارک مقام معظم رهبری به درد آمده و اظهارنظر فرمودند و از ایشان که همیشه به فکر خوزستان هستند تقدیر و تشکر می کنیم.

وی بااشاره به اینکه با کمترین هزینه می توانستیم جلوی این مشکلات را بگیریم زیرا که اگر بحث آب حل می شد هیچ وقت به اینجا نمی رسیدیم گفت: اگر مشکل آب حل شود خوزستان هم مشکلاتش حل می شود و باید به این مسئله بپردازیم. هر چند باید جلوی معلول ها را گرفت ولی نباید از علت اصلی غافل شد.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی  در پایان سخنان خود خطاب به روحانی برای انتخاب وزیر جهاد کشاورزی به عنوان نماینده ویژه در حل مشکلات ریزگرد گفت: حجتی چهار سال در وزارت خود، خوزستان را رها کرده و کجا بود که ببیند نخلستان های جنوبی خوزستان پشت سر هم در حال خشک شدن است؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.