ایلام- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: مسأله فلسطین همواره یکی از دغدغه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری بوده است.

مسأله فلسطین؛ دغدغه نظام اسلامی/ رکود حاکم بر کشور مایه نگرانی است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت الاسلام محمدنقی لطفی در خطبه های نماز جمعه شهر ایلام با تسلیت ایام فاطمیه و سالروز شهادت حضرت زهرا(س) اظهار داشت: رکود و عدم پیشرفت اقتصادی کشور در ۳۸ سال گذشته بی سابقه است و سبب بیکاری هزاران نفر از کارگران کشور شده است.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف مهم و اساسی انقلاب اسلامی علاوه بر احیای ارزش های دینی مبارزه با استکبار جهانی و مظاهر کقر و شرک و نفاق حاکم بر جهان و بهبود رونق و شکوفایی اقتصادی با الهام گیری از معارف دین مقدس اسلامی و سیره امامان معصوم(ع) است، افزود: انقلاب اسلامی در راستای ایجاد امنیت و آرامش در زندگی و عدالت اجتماعی و مبارزه با تبعیض و بی عدالتی پدید آمد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه ملت ایران برای حفظ و استمرار نظام اسلامی همه خطرات و تهدیدات نظامی و اقتصادی و امنیتی به جان خریدند و برای حفظ دستاوردهای نظام و انقلاب هیچ چیزی کم نگذاشته اند، بیان داشت: جای بسی تأسف است کشوری که از نظر نیروی انسانی و منابع غنی نفت و گاز و معادن در ردیف ثروتمند ترین کشورهای جهان است، مردم آن در وضعیت بد اقتصادی و معیشتی به سر برند.

حجت الاسلام محمدنقی لطفی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی در مقابل تهدیدات دشمن سبب ظرفیت سازی و حرکت در مسیر نهادینه شدن است، یادآور شد: اقتصاد مقاومتی بر خلاف تفسیرهای غلط و ناروا، محدودیت سازی نیست بلکه می تواند ظرفیت های زیادی را برای کشور ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه قتصاد مقاومتی ریشه در فرهنگ اسلامی دارد، خاطرنشان ساخت: اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی یک ضرروت است ...

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه هسته اقتصاد مقاومتی ریشه در هویت دینی ما دارد، تصریح کرد: با توجه به گسترش تحریم های بی سابقه دشمن علیه جمهوری اسلامی ایران، مسأله اقتصاد مقاومتی بصورت جدی و گسترده از سوی مقام معظم رهبری مورد تأکید قرار گرفته است.

حجت الاسلام محمدنقی لطفی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب برای تحقق اقتصاد مقاومتی و نجات اقتصاد کشور، بر اصلاح الگوی مصرف، کار و اشتغال، مصرف کالاهای داخلی و استفاده از همه ظرفیت های کشور تأکید درند، گفت: سیره زندگانی رسول خدا بر اساس اقتصاد مقاومتی بوده است.

 نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه سیره رسول خدا سراسر ساده زیستی و پرهیز از هرگونه اسراف و تبذیر بود، تأکید کرد: پیامبر(ص) با اسراف و رفاه طلبی به شدت مبارزه می کرد حتی هدبه پبامبر به افراد رفاه طلب، یک زمین خشک و بی علف بود که می خواست آن را آباد سازند.

حجت الاسلام محمدنقی لطفی با اشاره به اینکه رکن دوم سیره پیامبر اکرم (ص) بر این اصل استوار بود که اگر جامعه‌ای بخواهد قدرتمند به مباحث اجتماعی و سیاسی خود ادامه بدهد، ناچار به اشتغالزایی و مبارزه با بیکاری و تن پروری است، اظهار داشت: مبارزه با صهیونیزم بین‌الملل، سیاست‌ راهبردی امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری است.

وی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های راهبردی امام و رهبری حمایت از مردم مظلوم فلسطین است، افزود: بیانات ارزشمند و مهم رهبر معظم انقلاب در ششمین کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین با شعار همه با هم حمایت از فلسطین، در راستای اهمیت مسأله فلسطین و مقاومت بود

 نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه اساسا مسأله فلسطین همواره یکی از دغدغه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، امام و رهبری بوده است، بیان داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی؛ مقاومت در برابر اشغالگری، تجاوز رژیم اسرائیل در جهان اسلام تجلی و تبلور یافت و همواره مقاومت اسلامی در مبارزه با رژیم فاسد و جعلی صهیونیستی توانایی و کارآمدی خود را به نمایش گذاشت.

حجت الاسلام محمدنقی لطفی با بیان اینکه همین کارآمدی و مقاومت سبب شد تا رژیم صهیونیستی و قدرت‌های حامی آن، شکست‌های بزرگی تجربه کنند، یادآور شد: رهبر انقلاب در بخشی از بیانات خود بر این نکته تأکید کرد که هرگز نباید از اهمیت حمایت سیاسی از مردم فلسطین غافل بود.

وی با اشاره به اینکه ایشان فرمودند ملت‌های مسلمان و آزادی خواه با هر سلیقه و روش می‌توانند در یک هدف گرد هم آیند و آن تلاش برای آزادی فلسطین است، خاطرنشان ساخت: ایشان می‌فرمایند آزادی فلسطین هدفی است که با وجود تفاوت‌ در بینش‌ها، سلیقه‌ها و نگرش‌ها نمی‌توان بر آن چشم بست.

 نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه  موضوع فلسطین می‌تواند نماد وحدت مسلمانان و اتحاد جهان اسلام قرار گیرد، تصریح کرد: اصولاً این نگرش رهبر حکیم انقلاب نشانگر بینش و رویکرد راهبردی درباره فلسطین به عنوان یکی از مسائل اصلی جهان اسلام است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.