قزوین- امام جمعه قزوین گفت: برگزاری کنسرت مبتذل و صرف بودجه برای این موضوع و برگزاری مراسم سخنرانی یک فرد ساده‌لوح و در عین حال ترسو در دانشگاه که موجب ایجاد آشوب، نفاق و اختلاف در جامعه می‌شود، نیاز مردم و جامعه نیست.

دولت موجی از وعده‌ها را شروع کرده در حالی که باید از اقدامات انجام شده خبر دهد

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه این هفته شهر قزوین که در مسجد النبی(ص) این شهر و با حضوراقشارمردم برگزار شد، به اهمیت تقوا اشاره کردواظهار داشت: یکی از راه‌هایی که انسان را به تقوا رسانده و موانع زندگی را براساس آن برطرف می‌کند، دشمن‌شناسی است و باید همه مردم جامعه دشمنان را بشناسند.

وی افزود: مبارزه با هوای نفس، استکبار، شیطان و نفاق نمونه‌هایی از مبارزه با دشمنان است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

امام جمعه قزوین با اشاره به موارد پیدایش نفاق در وجود انسان‌ها یادآورشد: یکی از مهم‌ترین عوامل نفوذ نفاق در جان آدمی، ترس بوده و همچنین عوامل متعددی در نفوذ نفاق در جان انسان‌ها نقش دارد و موجب کشاندن افراد به سمت نفاق می‌شود.

عابدینی با بیان اینکه انسان‌ها از ترس منافق می‌شوند، تصریح کرد: داشتن کرامت انسانی، شجاعت، بصیرت و بینایی موجب رفع ترس در وجود آدمی می‌شود و زمانی که ترس وجود نداشته باشد، افراد از نفاق دور خواهند ماند و نفاق به آن‌ها آسیب نمی‌زند.

وی با اشاره به طمع به عنوان دومین عامل نفاق خاطرنشان کرد: طمع همانند ترس موجب نفاق و روی آوردن به دشمنان می‌شود به‌گونه‌ای که منافقان برای پیشبرد اهداف خود با مستکبران رفاقت برقرار کرده و دنبال عزت هستند در حالی که عزت فقط نزد خداوند است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین یادآور شد: سومین عامل نفاق علاقمندی، عشق و محبت نسبت به مقام و مال دنیا بوده که موجب نفاق می‌شود به‌گونه‌ای که نفاق به وسیله علاقمندی به مال و مقام در دل انسان رشد می‌کند.

عابدینی در خطبه‌های دوم با اشاره به مناسبت‌های هفته‌ای که گذشت، مطرح کرد: در هفته گذشته ششمین کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین برگزار شد که کشور ایران زمینه توجه و اهمیت تمام مردم را به مظلومیت مردم فلسطین فراهم کرد و مردم جهان را نسبت به جنایت‌های رژیم اشغال‌گر متوجه ساخت.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی را چهار عنصر ایمان، وحدت مردم، رهبری و امدادهای غیبی به پیروزی رساند به‌گونه‌ای که انقلاب اسلامی در جغرافیای وسیع جهان اسلام و حتی در عالم خود را نشان داد و همانند این پیروزی که مورد انتظار همه مسلمانان در تمام کشورها است.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه باید ارزش‌های انقلاب اسلامی مورد استفاده قرار گیرد، تصریح کرد: ایمان، وحدت مردم، قرآن کریم کتاب آسمانی مورد علاقه تمام مسلمانان جهان، نبوت پیامبر اکرم(ص)، وحی و رسالت، خانه خدا که در اسارت اشغالگران سعودی قرار دارد، همه مورد علاقه و عامل پیوند مسلمانان است.

عابدینی اضافه کرد: همه مسلمانان جهان از ظلم، تجاوز و تعدی رژیم صیهونیستی متنفر بوده و از آمریکا و انگلیس نفرت دارند و این امر موجب همدلی بین مسلمانان می‌شود چراکه مسلمانان، علاقمند آزادی قدس و ملت فلسطین و برچیده شدن بساط رژیم صیهونیستی هستند.

وی با بیان اینکه اسلام، ایمان، عقیده، عوامل وحدت و یکپارچگی در میان مسلمانان وجود دارد، گفت: همچنین رهبری در جامعه وجود دارد که برخاسته از پایگاه‌های اعتقادی بوده و قرآن کریم به مردم جامعه معرفی کرده است، رهبری که پیامبر اکرم(ص) و ائمه‌اطهار(ع) جایگاه دینی آن را معرفی کرده‌اند و باید چنین شخصیتی را به رهبری بپذیریم چراکه همه مسلمانان جهان حتی افراد غیرمسلمان هم وجود مقام معظم رهبری را قبول دارند.

امام جمعه قزوین با اشاره به مناسبت دوم هفته گذشته بیان کرد: هفته گذشته سالروز عملیات خیبر بوده که استان قزوین شهدای بزرگواری در رده فرماندهی همچون شهید حسن‌پور و شهید میرسجادی به انقلاب و نظام تقدیم کرده که یادشان را گرامی می‌داریم و عهد و پیمان می‌بندیم که هیچ عاملی ما را از اهداف شهدا باز ندارد.

عابدینی با اشاره به وظایف و رسالت‌های دولت مطرح کرد: دولت وظایفی دارد و باید در حد وظایف خود تلاش کند که مهم‌ترین وظیفه دولت رفع نیازهای مردم است و باید در این زمینه پیگیر باشد.

وی ادامه داد: آب سالم، تغذیه مناسب، تأمین دارو، بهداشت و درمان، امنیت اجتماعی، امنیت شغلی و هوای سالم از نیازهای مردم است و باید دولتمردان بر نیازهای مردم متمرکز شوند و این نیازها را در حد توان برطرف کنند.

امام جمعه قزوین اضافه کرد: برگزاری کنسرت مبتذل و صرف بودجه برای این موضوع و برگزاری مراسم سخنرانی یک فرد ساده‌لوح و در عین حال ترسو در دانشگاه که موجب ایجاد آشوب، نفاق و اختلاف در جامعه می‌شود، نیاز مردم و جامعه نیست.

عابدینی گفت: وظیفه و رسالت دولت حمایت از زورگویان و میدان دادن به آن‌ها نیست بلکه وظیفه و رسالت دولت عمل به رسالت‌های خود بوده که در قانون اساسی ذکر شده است.

وی با اشاره به ایام پایانی دوره دولت تصریح کرد: دولت مجدد موجی از وعده‌ها را شروع کرده در حالی که مردم در ایام پایانی دوره دولت انتظار دارند دولت از اقدامات و برنامه‌های انجام شده خبر دهد نه اینکه کارها و اقداماتی که می‌خواهد در آینده انجام دهد را بیان کند.

امام جمعه قزوین اضافه کرد: باید اقدامات و برنامه‌های انجام شده برای مردم بازگو شود چراکه مردم جامعه انتظار دارند و باید آمار، ارقام و گزارش‌ها واقعی و درست باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.