ساری- معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت از ساخت ۱۰ هزار مترمربع فضای خوابگاهی در ۲۰ دانشگاه خبر داد و گفت: اولین خوابگاه استاندارد کشور، نیمه اول سال آینده در ساری به بهره بردای خواهد رسید.

ساخت ۱۰ هزارمترمربع خوابگاه دانشجویی در دست اجراست

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، دکتر محمدرضا فراهانی عصر جمعه در حاشیه دومین المپیاد ورزش های همگانی دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی کشور در مجتمع فرهنگی ورزشی خزرآباد ساری، سرانه هر دانشجو در این خوابگاه های جدید را ۱۷ مترمربع اعلام کرد و افزود: از ۴۳۰ خوابگاه دانشجویی کشور، ۱۰۰ خوابگاه مشارکتی و خودگردان بوده و مابقی ملکی است.

وی با اشاره به اینکه برای سال آینده بودجه ورزشی از بودجه فرهنگی مجزا شده است، اضافه کرد: بودجه آموزش ۴۹ درصد و بودجه فرهنگی ۴۳ درصد افزایش یافته است.

دکتر فراهانی از تحصیل ۲۵۰۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه های علوم پزشکی کشور خبر داد و گفت: ۳۲ درصد تولید علم در دانشگاه های علوم پزشکی صورت می گیرد.

وی افزود: تنها ۴۰ درصد دانشگاه ها شامل ۲۵ دانشگاه از فضاهای مطلوب ورزشی برخوردارند.

وی از کامل شدن پروژه های نیمه تمام ورزشی خبر داد و تاکید کرد: محدودیت های اعتباری دولت کار را دشوار کرده و فضاهای ورزشی باید آرام آرام ایجاد شود.

رئیس دومین المپیاد ورزش های همگانی دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی کشور سرانه ورزشی دانشگاه های علوم پزشکی کشور را یک و هفت دهم مترمربع اعلام کرد و گفت: از این میان، سرانه فضاهای ورزشی سرپوشیده نیم مترمربع است.

دکتر فراهانی با بیان اینکه با برنامه ریزی های در دست اجرا درصدد هستیم سرانه ورزشی دانشجویان به دو و نیم و سرانه فضاهای ورزشی سرپوشیده به یک مترمربع برسد، افزود: وضعیت فضاهای ورزشی دانشگاه های علوم پزشکی مناسب تر از سایر دانشگاه ها است.

وی با اشاره به اینکه به دستور وزیر بهداشت این المپیاد از دوسالانه به سالانه تبدیل شده است، ادامه داد: در سال گذشته ۴۵۰ ورزشگار از ۳۱ دانشگاه حضور داشتند که امسال به ۸۰۰ ورزشگاه از ۵۱ دانشگاه افزایش یافته است.

دکتر فراهانی با اشاره به اینکه در سال گذشته بعلت تنگناهای مالی، دانشگاه های کمتری حضور یافتند، یادآور شد: وزیر بهداشت دستور دادند تا تمام دانشگاه ها در این المپاد حضور یابند.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت بر لزوم تحرک جسمی برای دانشجویان پزشکی تاکید کرد و گفت: از سه دانشجوی پزشکی، یک دانشجو از تحرک جسمی خوبی برخوردار است.

دکتر فراهانی گفت: دومین المپاد ورزش های همگانی دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی کشور از امروز ۶ اسفند در ۱۵ رشته در مجتمع فرهنگی ورزشی خزرآباد ساری آغاز و تا چهارشنبه ۱۱ اسفند ادامه دارد.

وی در پاسخ به سوال قدس آنلاین، با بیان اینکه سال گذشته نیز این المپیاد در ساری برگزار شد، افزود: بعلت فراهم بودن امکانات رفاهی و اسکان درنظر داریم بصورت ثابت این المپیاد را در ساری برگزار کنیم.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینکه تیم ۱۰ نفره پژوهشی در این المپیاد مستقر شده تا سلامت جسمانی دانشجویان را مورد بررسی قرار دهد، خاطرنشان کرد: در این پژوهش یکسری اطلاعات شامل قد، وزن و دورکمر دانشجویان بررسی خواهد شد تا آماری از وضعیت فیزیکی دانشجویان بدست آید.

فراهانی افزود: سال گذشته المپیادهای ورزشی در ورزش های قهرمانی در اصفهان برگزار و المپیاد ورزشی بعدی، تابستان سال آینده برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: اولین تقویم ورزشی دانشگاه های علوم پزشکی را تنظیم کردیم و طبق این برنامه، مسابقات مختلف در طول سال در دانشگاه ها برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.