ساری- مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران از گسترش طرح «کتابخانه کلاسی من» در مناطق محروم روستایی و شهری مازندران خبر داد.

اجرای طرح «کتابخانه کلاسی من» در مناطق محروم مازندران

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران، قاسم عزیززاده گرجی افزود: طرح «کتابخانه کلاسی من» یکی از طرح های این کانون برای گسترش فرهنگ مطالعه و افزایش آگاهی پس از مطالعه در میان کودکان ونوجوانان دانش آموز است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس این طرح، کانون مازندران با اختصاص کتاب هایی به مدارس محروم روستاها و شهرها و جانمایی کتابخانه کوچک در هر کلاس تلاش می کند تا دانش آموزان به مطالعه کتاب های مفید بپردازند، اضافه کرد: دانش آموزان پس از مطالعه با کمک معلم خود و دیگر همکلاسی ها، فعالیت هایی از قبیل خلاصه نویسی، نمایش خلاق، معرفی کتاب و نامه ای به نویسنده انجام دهند و در نهایت دانش آموزان هر کلاس پس از مطالعه کتاب های خوانده شده و انجام فعالیت ها، آن را با کتاب های دیگر کلاس ها معاوضه می کنند.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران خاطرنشان کرد: چندی پیش این طرح، برای نخستین بار از سوی اداره کل کانون پرورش فکری مازندران در مدارس ابتدایی روستاهای بندپی غربی شهرستان بابل به اجرا درآمد و ۲۱۰۰ جلد کتاب برای تامین کتابخانه های کوچک کلاسی به مدارس ابتدایی منطقه اهدا شد. در گذشته نیز تعداد ۶۰۰ جلد کتاب به مدارس طرح سیار روستایی کانون اهدا شد.

گرجی یادآور شد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و آموزش و پرورش مازندران ۷۰۰ جلد کتاب از سوی این کانون به مدرسه ابتدایی مرحوم میرزاد منطقه کتی در حاشیه شهر بابل و مدرسه ابتدایی روستای منصورکنده بابل اهدا کردند.

وی تصریح کرد: در این طرح به ازای هر دانش آموز یک عنوان کتاب در کتابخانه کلاسی قرار داده شد و دانش آموزان با کمک آموزگارشان پس از مطالعه کتاب، فعالیت های مرتبط را انجام می دهند.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران اضافه کرد: تا پایان سال، تعداد یکهزار جلد کتاب دیگر  نیز برای اجرایی شدن طرح کتابخانه کوچک کلاسی در کلاردشت اهدا خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.