مشهد- رئیس پلیس راهور خراسان رضوی از اجرای طرح‌های ویژه ترافیکی در روز اول فروردین به مناسبت سخنرانی رهبر معظم انقلاب در حرم مطهر رضوی خبر داد و گفت: این طرح انتظامی به منظور تسهیل تردد هموطنان و ورود خیل عظیم مشتاقان به حرم مطهر رضوی، در هسته مرکزی شهر اجرا می‌شود.

احتمال لغو قانون زوج و فرد تردد خودروها سال آینده وجود دارد

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ حمیدرضا گرایلی افزود: با توجه به افزایش ورودی زائران مسافران و شهروندان در زمان تحویل سال و روز اول فروردین به حرم مطهر، طرح‌های ویژه پلیس راهور در این ایام اجرا خواهد شد که در این روز تردد خودروها در خیابان‌های منتهی به اطراف حرم مطهر رضوی محدود خواهد شد که اطلاع‌رسانی در این زمینه نیز از طریق رسانه‌های استانی و رسانه ملی انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: در مدت ۴۸ ساعت ۳۰ اسفند ۹۵ و یک فروردین سال ۹۶ تردد خودروها در هسته مرکزی شهر محدود شده که این مسأله به تمام دستگاه‌ها و مراکز اقامتی این منطقه نیز اعلام شده است.

وی با اعلام این که پس از مدت زمان یاد شده و پس از اتمام طرح خودروها مجوز تردد خواهند داشت خاطرنشان کرد: طی این دو روز طرح ترافیکی زوج فرد اجرا خواهد شد تا شاهد گره ترافیکی در هسته مرکزی شهر نباشیم.

گرایلی تصریح کرد: با اجرای طرح‌های ترافیکی و در صورت همکاری شهروندان مشهدی که در قالب تردد با وسایل نقلیه عمومی (تاکسی، اتوبوس و مترو) در هسته مرکزی شهر میسر است، احتمال لغو طرح زوج و فرد در ایام نوروز وجود دارد.

وی همچنین از افزایش نیروهای راهور در ایام نوروز و روزهای پایانی سال خبر داد و گفت: در این ایام تمام ایستگاه‌ها و نیروهای راهور آماده باش هستند که به محض بروز سانحه و خسارت احتمالی تمام ایستگاه‌ها آماده ارایه خدمات به هموطنان و شهروندان هستند.

وی اظهار داشت: همچنین در ایام نوروز به جهت تسهیل تردد زائران و مسافران در هسته مرکزی شهر خودروهایی که در معابر کم عرض و محل توقف ممنوع اقدام به پارک کنند با خودروبر به پارکینگ‌های مشخص شده در سطح شهر منتقل خواهند شد.

رئیس پلیس راهور استان در ادامه از فعالیت تمام مراکز ترخیص خودرو در ایام نوروز ۹۶ خبر داد و گفت: حتی به تمام افرادی که خودروی آن‌ها در طول سال به پارکینگ منتقل شده نیز خدمات رسانی خواهد شد.

وی با بیان اینکه شهرداری مشهد نیز برای همکاری با راهورو با توجه به آغاز مسافرت‌ها از ۲۵ یا ۲۶ اسفندماه، تمهیداتی را برای جلوگیری از ترددهای اضافی به هسته مرکزی شهر انجام داده است، تصریح کرد: استفاده از ظرفیت پایانه امام رضا(ع) و همچنین پارک غدیر و آماده سازی پارکینگ‌ها قبل از محدوده هفت کیلومتر طرح ترافیک از جمله این اقدام‌ها است که در کنار این مکان‌ها وسایل نقلیه عمومی آماده انتقال مسافران و زائران به هسته مرکزی شهر هستند.

گرایلی از مکاتبه پلیس راهور با آموزش و پرورش استان و موافقت آموزش و پرورش برای در اختیار قرار دادن فضای پارکینگ مدارس به منظور رفاه حال مسافران و زائران خبر داد و گفت: در این خصوص فهرست مدارس مورد استفاده نیز آماده شده و از سویی شهرداری ثامن نیز تمام پارکینگ‌های منطقه ثامن را برای رفاه حال زائران آماده کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.