تبریز- «سیروس پالدی» و «جواد دست یافته» در مسابقات جهانی اختراعات و تکنولوژی مالزی مدال طلای این مسابقات را در رقابت با مخترعان بزرگ کشورهای مختلف دنیا کسب کنند.

۲جوان تبریزی مدال طلای مسابقات جهانی اختراعات مالزی را کسب کردند

به گزارش قدس آنلاین، جواد دست یافته با بیان اینکه شانزدهمین دوره مسابقات جهانی اختراعات و تکنولوژی کشور مالزی با حضور ۴۵ کشور از ۲۷ تا ۳۰ بهمن ماه امسال در کوالالامپور برگزار شد، اظهار داشت: در این سری از مسابقات توانستیم بعد از مدال طلای کرواسی، دومین مدال طلای اختراعات جهانی را با این سامانه برای ایران به ارمغان بیاوریم.

وی با اشاره به اینکه در سال میلادی جاری با شرکت در رقابت‌های کانادا یا امریکا تلاش می‌کنیم مدال طلای سومی را به نام ایران به ثبت برسانیم، افزود: چندین پیشنهاد برای صادرات دانش فنی این سامانه با حفظ اصالت ایرانی این اختراع از کشورهای امریکایی، اروپایی و عربی نیز به دستمان رسیده تا این سامانه را با برند ایرانی در مسابقات بین‌المللی مورداستفاده قرار دهیم.

این مخترع ۳۳ ساله تبریزی ویژگی‌های سامانه هوشمند داوری مسابقات توپی را مورد اشاره قرار داد و گفت: این اختراع که از ۹ قسمت تشکیل شده، سیستم داوری در مسابقات ورزشی، مانند فوتبال، والیبال، بسکتبال و هندبال را هوشمندتر کرده که می‌تواند در کار قضاوت مسابقات مختلف، کمک زیادی به داوران بکند.

وی افزود: این مجموعه اختراع‌ها شامل کارت هوشمند، توپ هوشمند، دروازه الکترونیکی هوشمند، سوت هوشمند، مچ‌بند هوشمند، خطوط هوشمند زمین مسابقات، پرچم کمک‌داور و فواصل ضربات ایستگاهی است.

دست یافته، با بیان اینکه نخستین نقشی که این سیستم ایفا می‌کند در زمان اعلام خطا است، ادامه داد: این قسمت به شکلی است که پس از دمیدن داور در سوت خود به نشانه اعلام خطا برای یک تیم، کوادکوپتر (یکی از انواع وسایل پرنده بدون سرنشین) به حرکت درمی‌آید. این کوادکوپتر بلافاصله در مکانی که خطا اعلام شده، حاضر می‌شود تا محل دقیق خطا را مشخص کند.

وی با اشاره به اینکه دومین نقش این اختراع، یک نقش فوق کاربردی و بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: مشکلی که سال‌های گذشته، حداقل در فوتبال نظیر آن را کم ندیدیم. مشکلی که بسیاری از تیم‌ها را به دردسر انداخته و حقشان را ضایع کرده و یا برعکس، به نفع برخی از تیم‌ها تمام‌شده است.

این مخترع جوان، با تاکید بر اینکه مدال طلای نخست خود را به ارواح شهدای ۸ سال دفاع مقدس و به‌ویژه شهید مهدی باکری، به عنوان تبلور غیرت آذربایجان اهدا کردیم، تصریح کرد: مدال دوم را نیز به طرفداران تیم محبوب آذربایجان، «تراکتورسازی تبریز» اهدا می‌کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.