شیراز- مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس از انتشار و به روز رسانی فهرست کالاها و خدمات شرکت های داخلی در راستای اجرای قانون استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تامین نیازهای کشور در آدرس www.mimt.gov.ir خبر داد.

فهرست کالا و خدمات داخلی منتشر شد/ تمامی شرکت ها و ادارت ملزم به خرید کالا و خدمات اعلام شده هستند

به گزارش قدس آنلاین، شاهپور قنبری صبح شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس دستور مهندس نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت تمام واحدها، زیرمجموعه‌ها و شرکت‌های تابعه این وزارت خانه ملزم به خرید کالا و خدماتی شدند که نام آن در این لیست اعلام‌شده است.

وی بابیان اینکه اجرای این قانون در راستای حمایت بیشتر از تولیدات و توانمندی‌های داخلی است، گفت: بر اساس قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تأمین نیازهای کشور، تمام فعالیت‌های خدماتی و فنی و مهندسی نظیر طراحی، ساخت، نصب و اجرای پروژه‌ها و نیز تأمین کالای موردنیاز باید توسط شرکت‌های داخلی انجام شود و در صورت نبود آن کالا و خدمات در داخل، با اخذ مجوز از وزارتخانه می‌توان آن کالا یا خدمات را از شرکت‌های ایرانی – خارجی و یا خارجی اخذ کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس اضافه کرد: فهرست کالا و خدمات تولید داخل در هر شش ماه توسط معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با هماهنگی دفاتر تخصصی وزارتخانه و با مشارکت تشکل‌ها و انجمن‌های تخصصی بروز رسانی می‌شود.

وی بابیان اینکه خرید کالا و خدمات در شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از توانمندی‌های داخل با اولویت کالاها و محصولات تولیدی در شهرک‌های استان انجام می‌شود، گفت: در اجرای طرح‌های عمرانی و زیرساختی در شهرک‌های صنعتی نیز تمام پیمانکاران ملزم به اجرای این قانون هستند و در این زمینه نظارت کامل و دقیق انجام می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.