بجنورد- مدیر کل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: بیشترین آمار نیازمندان تحت حمایت کمیته امداد استان در شهرستان بجنورد سکونت دارند.

بجنورد بیشترین آمار نیازمندان خراسان شمالی را در خود قرار داده است

به گزارش قدس آنلاین، عباس اهرابی اظهار کرد: بجنورد با حدود ۱۷ هزار نفر، شیروان با ۱۲ هزار و۲۷۶ و اسفراین با هفت هزار و۲۰۰ نفر بیشترین آمار خانواده های مددجو را در بر دارد که بیشترین نیازهای این اقشار معیشتی است.

وی در رابطه با اقدامات انجام شده از سوی کمیته امداد برای این افراد در مناطق اعلام شده گفت: نیازسنجی مناطق محروم و تمرکز منابع و بودجه کمیته امداد برای ارائه خدمات هدفمند در ریشه کنی فقر و توسعه طرح های اشتغال هم اکنون در این مناطق با سرعت بیشتری در حال انجام است.

به گفته وی هم اکنون بیش از ۵۸ هزار نفر به صورت دائمی و همچنین ۳۰ هزار نفر اقشار آسیب پذیر نیز به شکل موردی از کمیته امداد خدمات دریافت می کنند.

مدیر کل کمیته امداد خراسان شمالی همچنین از اجرای طرح روستای بدون مددجو از ابتدای سال ۹۵  با هدف توانمند سازی خانواده های مددجو خبر داد و بیان کرد: این طرح در هفت شهرستان استان با هدف توانمند سازی مددجویان و خروج از چرخه حمایت در حال اجرا است.

اهرابی اظهارکرد: ضوابط و محدویت اعتبارات مالی کمیته امداد از یک سو و و البته نیاز خانواده های شناسایی شده در مناطق محروم از سوی دیگر، نیازمند کمک ویژه خیران و نیکوکاران داخل وخارج استان است.

وی افزود: مددجویان تحت حمایت از خدمات مختلفی از جمله مستمری، جهیزیه، درمان، اشتغال و مشاوره بهره مند می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.