گلستان- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان گفت: دام های موجود دراستان بیش از دو برابر ظرفیت است.

دام های گلستان دو برابر ظرفیت مراتع هستند

به گزارش قدس آنلاین، ابوطالب قزلسفلو  بیان اینکه تعداد دام موجود استان یک میلیون و ۲۵۰ هزار واحد دامی است، افزود: ظرفیت مراتع ما برای پذیرش دام ۵۱۳ هزار واحد دامی است و دام موجوددو و چهار دهم  برابر ظرفیت مرتع استان است.

مدیرکل منابع طبیعی گلستان تاکید کرد: نباید از مسیرهای ارتقاء درآمد و بهبود معیشت را دنبال کنیم که نخست پایدار نباشد و در آینده نزدیک استان گلستان را دچار چالش‎های جدید کند.

قزلسفلو یادآور شد: تاکنون ۲۷۵هزار هکتار از مراتع استان گلستان عملیات اصلاح و احیاء شده و تعداد ۱۲۵ واحد منبع ذخیره آب و بند خاکی احداث شده است.

مدیرکل منابع طبیعی گلستان با بیان اینکه استفاده از منابع طبیعی باید به گونه‎ای انجام شود که تخریبی را در پی نداشته باشد، افزود: در برخی از موضوعات حفاظت از منابع طبیعی و توجه به کارکردهای مهم منابع طبیعی مانند تولید اکسیژن، جذب گردو خبار و دی اکسید کربن و کاهش خسارت سیل و فرسایش خاک، تولید آب  و منظر نیاز به یک برداشت و دید مشترک داریم.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۱ هزار هکتار جنگل مخروبه در استان گلستان وجود دارد، گفت: جنگل‌کاری در استان گلستان باید تبدیل به یک فرهنگ شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.