اصفهان- رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام سند چشم انداز توسعه کشور را ضرورتی برای سرآمدی ایران در مسائل مرتبط با علم و فناوری‌های نوین در منطقه خواند.

سند چشم انداز توسعه ضرورتی برای سرآمدی علم و فناوری‌های نوین ایران در منطقه است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، علی‌اکبر ولایتی صبح شنبه در مراسم افتتاحیه دومین کنگره بین‌المللی جمعیت آسیایی و آفریقایی مایکوباکتریولوژی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) پیرامون تولید علم و افزایش شتاب علمی اظهارکرد: پیرو تأکیدات رهبر معظم انقلاب، توسعه علم و فناوری‌ با سرعت بیشتری ادامه پیدا کرده و این جای بسی افتخار برای کشور ما است.

وی خاطرنشان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، ملت ایران برای رسیدن به رشد و تعالی در مسیر خودکفایی عزم خود را در همه عرصه‌ها جزم کردند و پشتیبان این نظام بودند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام سند چشم انداز توسعه کشور ادامه داد: بی تردید امروز کشور ایران در زمینه تولید علم و دست‌یابی به فناوری‌های نوین، صاحب جایگاهی بی‌نظیر در منطقه و جهان است.

وی با اشاره به سند چشم انداز توسعه کشور، گفت: این سند ضرورتی برای سرآمدی ایران در مسائل مرتبط با علم و فناوری‌های نوین در منطقه است.

ولایتی در خصوص دومین کنگره بین‌المللی جمعیت آسیایی و آفریقایی مایکوباکتریولوژی، تاکید کرد: ما در صدد بودیم از طرف مرکز آموزشی و پژوهشی- درمانی سل و بیماری‌های ریوی بیمارستان مسیح دانشوری اقدامی پیرامون این بیماری در سطح بین‌المللی را شکل دهیم، اما در این راستا جمعیت آسیایی- آفریقایی مایکوباکتریولوژی در سال ۱۳۹۱ کار خود را آغاز کرد و به ثبت رسید.

وی یادآور شد: نخستین کنگره پیرامون این موضوع در سال ۱۳۹۳ برگزار شد و امروز بعد از گذشت ۲ سال، دومین کنگره بین‌المللی جمعیت آسیایی و آفریقایی مایکوباکتریولوژی با حضور ۱۲۰ نفر از متخصصان و صاحب نظران این حوزه از سراسر جهان برگزار می شود که مهترین اهداف برگزاری آن توجه به امر پژوهش در زمینه زیست‌شناسی، آسیب‌شناسی و روند توسعه عفونت‌های مختلف ناشی از مایکوباکتریا می باشد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام سند چشم انداز توسعه کشور ابراز امیدواری کرد دستاوردهای این کنگره زمینه‌ساز توسعه همکاری‌ها برای دست‌یابی به جدیدترین یافته‌های علمی در این بخش باشد.

در ادامه این کنگره شهردار اصفهان نیز به ایراد سخن پرداخت و تاکید کرد: برگزاری کنگره بین المللی مایکو باکتریولوژی به برون رفت از بحران های زیست محیطی و بیماری های ناشی از آن بویژه سل کمک می کند.

مهدی جمالی نژاد اظهار کرد: برگزاری چنین همایشی در ایران و شهر اصفهان باعث غرور و سربلندی ایرانیان است زیرا ایرانیان از دیرباز با مکاشفات علمی، علو درجات خود را ثابت کرده اند.
شهردار اصفهان با بیان اینکه مدیریت شهری اصفهان با رویکردهای دانش بنیان و فناوری های نودر صدد رفع بحران های گوناگون بوده است، گفت: این بحران ها مولود رشد بی رویه و ناپایداری شهری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.